Jaguar Forum banner

Gdzie znajduje się wskaźnik temperatury silnika w XF 2.2D?

44K views 58 replies 14 participants last post by  GeoffR  
#1 ·
Szukałem w systemie, ale nie mogę tego znaleźć? Czy to w ogóle tam jest?
 
#2 ·
Cześć, nie wiem o żadnym XF, który miałby wskaźnik temperatury, myślę, że są one zbędne w większości samochodów, ponieważ teraz polegają na ECU, aby uruchomić ostrzeżenie. Phil
 
#5 ·
Myślę, że są zbędne w większości samochodów, ponieważ teraz polegają na ECU, aby uruchomić ostrzeżenie. Phil
Jako inżynier muszę się z Panem nie zgodzić, znajomość temperatury silnika jest niezbędna, aby zapobiec uszkodzeniom. Tylko dlatego, że zdecydowana większość ludzi nie wie, jak wykorzystać te informacje, nie jest powodem, aby je usunąć. Podobnie jak bagnet olejowy.
 
#3 ·
Jaguary nie mają już wskaźników temperatury. Właściwie to już od jakiegoś czasu.

Jeśli chcesz uzyskać tego rodzaju informacje, zanim samochód faktycznie się przegrzeje, musisz zaopatrzyć się w bezprzewodowy czytnik OBDII, który połączy się z Twoim telefonem.
 
#10 ·
Nie przeszkadza mi wygładzanie sygnałów nadajnika, kilka lat temu miałem kilka samochodów, w których wskaźnik paliwa zmieniał się za każdym razem, gdy hamowałeś lub skręcałeś! Phil
Wszyscy mieliśmy te samochody (Każdy, kto jest wystarczająco stary, a ja mam dopiero 42 lata.) Tak naprawdę odpowiadałem na komentarz GeoffR. Obecnie wskaźnik tak naprawdę mówi tylko, kiedy nie jest już zimny i kiedy się przegrzewa. Jest tak wygładzony, że nie ma żadnego realnego zastosowania. Ludzie chcą samochodu, który utrzymuje stabilną temperaturę przez cały cykl jazdy, więc to pokazuje wskaźnik. Żadnych wahań, gdy termostat się otwiera, zamyka lub pracuje na biegu jałowym na tyle, aby włączyć wentylator itp.

Wszystkie te same informacje można łatwo rozszyfrować bez wskaźnika. Przez pierwsze 5 minut jest zimno. Następnie, jeśli ostrzeżenie zgaśnie, przegrzewa się.

Wygląda jednak ładnie.
 
#13 ·
Miarka oleju jest dzisiaj dość bezużyteczna. Możesz sprawdzić olej w dowolnym momencie z deski rozdzielczej i pojawia się ostrzeżenie, jeśli musisz dodać 1 litr, w przeciwieństwie do dawnych czasów, kiedy dostawałeś ostrzeżenie (jeśli nie sprawdziłeś go ręcznie, czego większość ludzi nie robiła), gdy było tak mało, że ciśnienie spadło i powodowało uszkodzenia.

Z drugiej strony, jeśli chodzi o temperaturę, chcę wiedzieć, jak rozgrzany jest silnik. Jeśli termostat zawiedzie (wymieniłem ten z Mercedesa z powodu słabego rozgrzewania), nie będę miał pojęcia. Co gorsza, jest mało prawdopodobne, aby został wykryty podczas serwisu i mógł pozostać niezdiagnozowany przez lata.

Przegrzanie martwi mnie mniej, ponieważ i tak otrzymasz ostrzeżenie. Chociaż i tak lepiej byłoby to zobaczyć wcześniej.
 
#14 ·
Miarka oleju jest dzisiaj dość bezużyteczna. Możesz sprawdzić olej w dowolnym momencie z deski rozdzielczej i pojawia się ostrzeżenie, jeśli musisz dodać 1 litr, zamiast jak dawniej, gdy dostawałeś ostrzeżenie (jeśli nie sprawdziłeś tego ręcznie, czego większość ludzi nie robiła), gdy ciśnienie było tak niskie, że powodowało uszkodzenia.
Bez miarki jesteś całkowicie w kropce, jeśli czujnik zawiedzie. Dobrą praktyką inżynierską byłoby posiadanie zarówno wskaźnika, jak i miarki. Zauważ również, że jeśli nie masz miarki, nie możesz zobaczyć stanu oleju ani tego, czy jest zanieczyszczony.
 
#19 ·
Nie sądzę, żebym potrafił odróżnić zanieczyszczony olej, patrząc na ślad na bagnecie. Tak, jesteś zdany na łaskę czujnika, ale z drugiej strony jest on stale monitorowany. Mój Merc z '05 roku nie miał bagnetu, więc to nie jest jag ani nic nowego. Ale oczywiście oba byłyby lepsze.
 
#20 ·
Myślę, że nie byłbym w stanie rozpoznać zanieczyszczonego oleju, patrząc na ślad na bagnecie. Tak, jesteś zdany na łaskę czujnika, ale z drugiej strony jest on stale monitorowany. Mój '05 merc nie miał bagnetu, więc to nie jest jag ani nic nowego. Ale oczywiście oba byłyby lepsze.
Szukam zanieczyszczenia olejem napędowym, można wyczuć zapach oleju napędowego na bagnecie, jeśli jest obecny, trzeba tylko wytłumaczyć sąsiadom, dlaczego stoisz tam i wąchasz bagnet. Phil
 
#26 ·
Jak trudno byłoby Jaguarowi umieścić na ekranie nawigacji jedną stronę pokazującą wszystkie te wartości, które chcemy widzieć? Nie rozumiem, dlaczego pomijają istotne informacje. Miałem Alfę Romeo, która nie nagrzewała się już tak szybko i traciła temperaturę podczas jazdy z niską prędkością. Bez wskaźnika nigdy nie zauważyłbym problemu. Chyba muszę zaopatrzyć się w klucz ODBII do iPhone'a i uruchomić aplikację Torque.
 
#30 ·
Sądzę, że nie widzą, że ich grupa docelowa byłaby tak zaangażowana w swoje samochody lub zainteresowana poznaniem tych informacji.
Sam używam czegoś podobnego. Mogą również automatycznie rejestrować czas 0-60 i dostarczać znacznie więcej informacji w locie niż jakiekolwiek tarcze. Rzeczy takie jak napięcie akumulatora, przeciążenia, aktualna moc, moment obrotowy itp.
 
#32 ·
Szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby brak tych informacji powstrzymywał miłośników samochodów przed kupowaniem tych samochodów. Jestem miłośnikiem samochodów i wiedziałem, że Jaguary nie mają wskaźników itp. przed zakupem, więc po prostu dostałem to, czego potrzebowałem, żeby to ogarnąć. Każdy, kto skreśla samochody Jaguara z powodu braku wskaźników, tak naprawdę nie interesuje się swoimi samochodami, ponieważ moim zdaniem są to jedne z najlepszych samochodów, które radzą sobie w swoich klasach.
Nawet gdyby Jagi miały widoczne informacje, i tak kupiłbym czytnik, aby zajrzeć głębiej w systemy, ponieważ lubię wiedzieć, co dzieje się w moim silniku i poza nim.
 
#33 ·
Szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby brak tych informacji powstrzymywał lub powstrzymuje miłośników samochodów przed kupowaniem tych samochodów. Jestem miłośnikiem samochodów i wiedziałem, że Jaguary nie mają wskaźników itp. przed zakupem, więc po prostu dostałem to, czego potrzebowałem, żeby to ogarnąć. Każdy, kto skreśla samochody Jaguara z powodu braku wskaźników, tak naprawdę nie interesuje się swoimi samochodami, ponieważ moim zdaniem są to jedne z najlepszych samochodów, które działają w swoich klasach.
Nawet gdyby Jagi miały widoczne informacje, i tak kupiłbym czytnik, aby zajrzeć głębiej w systemy, ponieważ lubię wiedzieć, co dzieje się w moim silniku i poza nim.
Cześć, jak słusznie zauważasz powyżej, chociaż wyobrażam sobie, że jest wielu kierowców, którzy i tak nie zrozumieliby, co mówią im wskaźniki. Phil
 
#34 ·
Obiecałem opublikować moje wyniki z tanim donglem OBD2 z Aliexpress (https://www.aliexpress.com/item/100...t-Bluetooth-Work-On-Android-IOS-OBD-as-elm327-OBDII-Diagnostic/32799179200.html). Działa to w moim XF 2.2 Diesel. Zapewnia szereg wskaźników i odczytów. Niektóre są poprawne, jak temperatura silnika, prędkość, obroty, niektóre błędne, jak zużycie paliwa. Aplikacja nie pozwala na wiele dostosowań, aby to naprawić. Bardzo irytujące jest to, że aplikacja wyświetla błąd, gdy silnik jest zatrzymywany przez system start-stop. Będzie kontynuować dopiero po usunięciu komunikatu o błędzie. Co mnie uderzyło, to różnica w prędkości między tarczą a aplikacją. Aplikacja odczytuje rzeczywistą prędkość, która jest bardzo zbliżona do zmierzonej prędkości GPS. Tarcze i tempomat wskazują około 6% więcej. Chciałbym, żeby i one były poprawne. Czy to coś, co może naprawić dealer? Również temperatura mojego silnika nie przekracza 82 C podczas normalnej jazdy. Czy to normalne dla Jaguara Diesla? Mój poprzedni samochód miał około 90 stopni.
 
#35 ·
Ciekawe w kwestii prędkości. Można sobie wyobrazić, że klastry raportują to, co mówi im komputer, w końcu klastry to tylko odczyt komputera oparty na tych samych danych. Jeśli więc istnieje rozbieżność, pomyślałbym, że jest ona celowo zaprogramowana w oprogramowaniu. Ludzie generalnie jeżdżą z założeniem, że prędkościomierz zawyża (więc jedziemy z prędkością '80' wiedząc, że w rzeczywistości jest to około 76, ponieważ tak działały stare mechaniczne tarcze. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach mogą zbliżyć się do 100%, więc aby chronić kierowcę, symulują stare mechaniczne niedokładności!
 
#36 ·
Ciekawe odnośnie prędkości. Można sobie wyobrazić, że klastr raportuje cokolwiek, co mówi mu komputer, w końcu klastr to tylko odczyt komputera oparty na tych samych danych. Więc jeśli istnieje rozbieżność, pomyślałbym, że jest to celowo zaprogramowane w oprogramowaniu. Ludzie generalnie jeżdżą z założeniem, że prędkościomierz zawyża (więc jedziemy z prędkością '80' wiedząc, że w rzeczywistości jest to około 76, ponieważ tak działały stare mechaniczne tarcze. Dla mnie brzmi to tak, jakby w dzisiejszych czasach mogli zbliżyć się do 100%, więc aby chronić kierowcę, symulują stare mechaniczne niedokładności!
Pamiętaj również, że prędkościomierz może zawyżać o 10%, ale nie może zaniżać. Jeśli projektowałbyś ten system, czy nie sprawiłbyś, że zawyżałby on o około 5%!
 
#39 ·
Myślę, że GeoffR mówi, Daniel, że chce prędkościomierz, który mówi prawdę. Tego z pewnością bym chciał. Mój s-type tdv6 przekraczał prędkość o około 2 mph przy dowolnej prędkości powyżej 40 mph, a poniżej było to całkiem dokładne. Mój prędkościomierz xfs jest tak niedokładny, jak wszystkie inne.
 
#40 ·
Problem polega na tym, jak zauważa Daniel350, że jedynym sposobem na poznanie prawdy w 100% w czasie rzeczywistym jest zainstalowanie prędkościomierza GPS. Samochód może tylko powiedzieć, ile obrotów koła się wydarzyło. Zużycie opon powoduje +/- 6,4 mm średnicy, a tym samym przebyty dystans na obrót koła, plus ciśnienie i temperatura opon i wyobrażam sobie, że całkowita średnica opony jest prawdopodobnie również nieco zmienna - a co z ogólnymi różnicami między kołami 18, 19 i 20 cali, nawet z odpowiednią oponą? Nie ma więc praktycznego sposobu (chyba że jesteś gotów co miesiąc kalibrować swój prędkościomierz), aby uzyskać taki poziom dokładności. Ponieważ przekroczenie prędkości jest prawnie dopuszczalne i oznacza, że jesteś odporny nawet na najbardziej gorliwą policję, uwzględniają celowy współczynnik przekroczenia prędkości. Jeśli chcesz 100%, podłącz prędkościomierz GPS - o wiele lepszy (i dokładniejszy) niż karta kalibracyjna.
 
#45 ·
Więc sprowadza się to do kosztów producentów i tego, że wybierają najtańszą drogę. Wiem to wszystko. Nie montują dokładnych prędkościomierzy, ponieważ nie muszą.
Z pewnością tak było w przypadku starych układów kablowych i przekładni, ale teraz? Czujniki prędkości muszą być bardzo dokładne w przypadku takich rzeczy jak ABS i ESP, więc nie ma dodatkowych kosztów po stronie prędkościomierza - komputer wie dokładnie, jak szybko obraca się każde koło. Informacje te są przekazywane do zestawu wskaźników, a zestaw wskaźników, będąc kolejnym podstawowym komputerem, może je przetłumaczyć i wyświetlić ze 100% dokładnością. Brak jakichkolwiek kosztów. Jest to świadoma decyzja z myślą o kliencie. Większość ludzi nie jest zapalonymi kierowcami i nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich prędkościomierze są niedokładne i przyzwyczaili się do tego, że mogą jechać z prędkością wskazywaną 80. Jasne, wszyscy wiemy, że to około 73-75, dlatego policja nie ściga, ale jesteśmy mniejszością, większość jest szczęśliwa w swojej niewiedzy i szczerze mówiąc, ja też. Nagle daj im wszystkim w 100% dokładny prędkościomierz, a wszyscy dostaną mandaty. Wiem, że mogę przejechać przez strefę 50 ze wskazaną prędkością 55, robić postępy w ruchu i nie ryzykować ścigania. Teraz prawdę mówiąc, wiem również, że kamery również na to pozwalają, więc prawdopodobnie wskazana prędkość 60 byłaby w porządku, ale za każdym razem, gdy wyciągam trochę więcej z tego limitu, zbliżam się do terytorium ścigania, więc obniżam poziom niepokoju i relaksuję się. Więc muszę zapytać, dlaczego nas to obchodzi? Wiedziałem, że mój prędkościomierz w mercu pokazywał 75 przy 70. Wszystko, co osiągnąłem dzięki tej wiedzy, to frustracja utknięcia za ludźmi jadącymi z prędkością wskazywaną 70. Kłócimy się tutaj o 5 lub 6 mil na godzinę przy 70+. Biorąc pod uwagę ruch, mówimy o mniej niż 5 minutach postępu na 4-godzinnej podróży. To nieistotne. Czy naprawdę nas to obchodzi? A dla tych, którzy naprawdę tak robią, cóż, każdy telefon komórkowy i tomtom ma obecnie prędkościomierz oparty na GPS. Jedź 70, spójrz na odczyt na desce rozdzielczej, a wtedy wiesz, gdzie jest twój 'prawdziwy' limit. To takie proste.
 
#43 ·
O ile pamiętam, JLR ustawił wszystkie prędkościomierze tak, aby wskazywały 5% plus 2 mph (3 km/h) optymistycznie.
Teoretycznie to zawyżenie można usunąć, modyfikując CCF za pomocą SDD.
Usunąłem to w moim starym XFR, ale nie do końca zadziałało, zniknęło tylko dodatkowe 3 km/h, ale pozostało 5%.
Zgadzam się z GeoffR, wolałbym mieć dokładny prędkościomierz niż taki, o którym wiem, że jest nadmiernie optymistyczny, w F-Type jestem trochę zmęczony ciągłym wykonywaniem obliczeń mentalnych, aby obliczyć moją rzeczywistą prędkość w przeciwieństwie do tego, co pokazuje prędkościomierz.
Uważam, że większość kierowców w Adelajdzie ma "fobię prędkości" i trzyma się dokładnie ograniczenia prędkości wskazanego na ich prędkościomierzu i oczywiście nie mają pojęcia, że ich rzeczywista prędkość jest znacznie mniejsza niż to, co pokazuje prędkościomierz. Może to być czasami bardzo irytujące, na przykład na czystej dwupasmowej drodze, gdzie para tych głupców jedzie dokładnie obok siebie z prędkością 10 km/h poniżej i tak już boleśnie niskiego ograniczenia prędkości.
 
#44 ·
Cześć wszystkim

Dlaczego Jag miałby płacić mniej za niedokładny prędkościomierz? Zgodnie z OzJagXFS aktywnie ustawiają je na 5% odchylenia, ponieważ jest to w środku limitów, które są im prawnie zapewnione. Jeśli coś produkujesz, dlaczego miałbyś aktywnie ustawiać to na samym końcu zestawu limitów, a nie w środku?

GeoffR, jako B2 jestem pewien, że wiesz, że systemy Pitota/statyczne są nadal głównym czynnikiem napędzającym prędkość z korektą GPS. Jesteś dobrze świadomy kosztów, jakie wiążą się z tymi systemami. Czy to jest to, do czego dążysz z powiązanymi kosztami? 737 Classic E i E bay total jest warte około 1 lub 2 pudełek w Max lub NEO, więc oczywiście £150k XF jest dla ciebie akceptowalnym kosztem.

Naprawdę, sprowadza się to do mojego pierwszego punktu. Jeśli masz limity 0% niedoczytania i 10% przekroczenia, dlaczego miałbyś mocno naciskać na jeden z limitów, a nie iść w środek! Jeśli dążą do 5% plus 3 km/h, to 6% brzmi tak, jakby byli w 100% na celu producenta!
 
#48 ·
GeoffR jako B2 jestem pewien, że wiesz, że systemy Pitota/Statyczne są nadal głównym czynnikiem napędzającym prędkość z korekcją GPS. Jesteś dobrze świadomy kosztów, jakie wiążą się z tymi systemami. Czy tego właśnie dążysz, biorąc pod uwagę związane z tym koszty? 737 Classic E i E bay total jest wart około 1 lub 2 pudełek w Max lub NEO, więc oczywiście 150 000 funtów XF jest dla ciebie akceptowalnym kosztem.
Jako B2 jestem również świadomy tego, że system Pitota/Statyczny mierzy prędkość powietrzną, wymaganą ze względów aerodynamicznych, a GPS mierzy prędkość względem ziemi, co pasażerom się podoba, ponieważ mówi im, jak długo zajmie im dotarcie do celu. Błędy inherentne w takich systemach są obecnie dość małe i akceptowalne.

Nie znam systemu Pitota/Statycznego, który byłby "korygowany" przez GPS, ponieważ prędkość wskazywana jest tak istotna dla wiedzy o tym, co robi skrzydło. To, co możesz mieć, to korekta oparta na danych wysokości GPS, aby uzyskać rzeczywistą prędkość powietrzną (TAS), ale to IAS pojawia się na ASI pilota. Nie wchodźmy tutaj w błąd położenia.

Żadne z tego nie jest w tym przypadku istotne, ponieważ błędy między prędkością kół a prędkością GPS względem ziemi są w porównaniu minimalne. W zdecydowanej większości przypadków średnia prędkości kół będzie bardzo zbliżona do rzeczywistej prędkości względem ziemi, z pewnością znacznie bliższa niż -0% +10%. Jak zauważyli inni, błąd w nowoczesnym samochodzie jest prawie w całości wprowadzany sztucznie. Zatem, aby dać XF błąd prędkościomierza, powiedzmy, +2 MPH przy 70, powinno być neutralne kosztowo, ponieważ nie dodaliby sztucznie 5% +3 KPH w oprogramowaniu. Jako inżynier uważam, że pomysł celowego błędu 10% jest nie do przyjęcia. Należy również wziąć pod uwagę, że mój Saab, który w 2011 roku kosztował mniej niż XF, ma błąd w stosunku do GPS +1 MPH przy 30 i +2MPH przy 70, co uważam za akceptowalne, ale tylko dlatego, że znam wielkość błędu. Byłbym w zasadzie zadowolony, gdyby JLR po prostu opublikował fakt, że ich prędkościomierze zawyżają o 5% +3KPH i gdyby inni producenci byli zobowiązani do robienia tego samego.

W międzyczasie powiem ci, że Saab 9-5 miał możliwość kalibracji prędkościomierza tak, aby pasował do zamontowanych kół i opon, jeśli chciałeś większej dokładności, mogłeś skalibrować go do węższej opony, o tej samej średnicy koła i współczynniku kształtu. Zatem jeśli miałeś opony 235/45R17, kalibracja dla opon 225/45R17 dawała błąd około +1 MPH przy 70.
 
#46 ·
Miałem typ X, który zawyżał przebieg. Nawigacja pokazywała 4,5 mili, ale samochód mówił, że przejechał 4,9. Zabierałem go kilka razy do dealera, który wracał z typowym 'nie znaleziono problemu' i w końcu powiedział 'Trudno', ale bardzo miło. Martwiłem się, że interwały serwisowe mogą być niepotrzebnie skracane, ale tak już było. Mój XF wydaje się mieć dość dokładny prędkościomierz, ponieważ za każdym razem, gdy przejeżdżam obok jednej z tych rzeczy, które mówią ci o twojej prędkości, wydaje się to dość dobrze pasować.
 
#47 ·
Cześć, mam kamerę samochodową Nextbase 512G i ekran zawsze pokazuje o 5 mil na godzinę mniej niż prędkościomierz, niezależnie od tego, z jaką prędkością jadę. Phil
 
#51 ·
Czy ktoś z was faktycznie otworzył konsolę? Igła prędkościomierza jest po prostu nasadzona na wał silnika. Nie ma żadnego punktu blokującego, który by ją zablokował na miejscu, więc można ją przesuwać. To samo w sobie eliminuje wszelkie szanse na dokładność.
 
#52 ·
Czy ktoś z was faktycznie otworzył konsolę? Igła prędkościomierza jest po prostu nasadzona na wał silnika. Nie ma żadnego punktu mocowania, aby zablokować ją w miejscu, więc można ją przesuwać. To samo w sobie eliminuje wszelkie szanse na dokładność.
Minęło dwa i pół roku, odkąd pozbyłem się mojego XF, więc mogę się mylić, ale czy nie ma opcji wyświetlania prędkości cyfrowo między obrotomierzem a prędkościomierzem? Jeśli tak, to myślę, że mogłoby to być dokładne.