Jaguar Forum banner

Sprawdź ostrzeżenie systemu dla pieszych

17K views 59 replies 20 participants last post by  JimboV8  
#1 ·
Ostrzeżenie pojawiło się około dwa lata temu, kiedy stara bateria zaczęła szwankować. W zeszły czwartek w kolejce do odprawy na prom było wiele długich oczekiwań, podczas których wyłączałem silnik, a następnie uruchamiałem go ponownie i wtedy się włączyło, i pozostało włączone nawet po czterech dniach i około 550 milach jazdy. Monitor baterii Ctec jest generalnie pomarańczowy, był zielony po kilku godzinach na pożyczonej ładowarce 4 amperowej, ale bardzo szybko znowu zmienił kolor na pomarańczowy. Nie ma tu woltomierza, aby sprawdzić napięcie, więc myślę, że to wina słabej baterii. Czy ktoś miał ten sam problem i czy była to bateria, czy prawdziwy problem z systemem dla pieszych? Jestem teraz w głębokiej Francji i wracam dopiero 22. Samochód wciąż odpala za pierwszym razem.
 
#2 ·
Najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik uderzeniowy. Czytnik kodów zidentyfikuje, który z nich. Nie wpłynie to na zdolność prowadzenia samochodu, ale pamiętaj, że system wykrywania pieszych nie zadziała, jeśli wydarzy się najgorsze.
Jeśli masz XK, będziesz mógł wymienić czujnik od góry, jeśli masz XKR, możesz je wymienić, zdejmując osłonę podwozia i robiąc to od dołu.
 
#4 ·
Mam kilka akcelerometrów z mojego dawnego XF z 2010 roku. (Nieużywane zamienniki po uruchomieniu systemu, gdy uderzyłem martwego borsuka.) Jeśli są takie same jak w XK, zapraszam do skorzystania.
 
  • Like
Reactions: JimboV8
#7 ·
Ostrzeżenie pojawiło się około dwa lata temu, kiedy stara bateria zaczęła szwankować. W zeszły czwartek w kolejce do odprawy na prom było wiele długich oczekiwań, podczas których wyłączałem silnik, a następnie uruchamiałem go ponownie i się włączyło, i pozostało włączone nawet po czterech dniach i około 550 milach jazdy. Monitor baterii Ctec jest generalnie pomarańczowy, był zielony po kilku godzinach na pożyczonej ładowarce 4 amperowej, ale bardzo szybko znowu zmienił kolor na pomarańczowy. Brak woltomierza, aby sprawdzić napięcie, więc myślę, że to wina słabej baterii. Czy ktoś miał ten sam problem i czy była to bateria, czy prawdziwy problem z systemem dla pieszych? Jestem teraz w najgłębszej Francji i wracam dopiero 22.
Samochód wciąż odpala za pierwszym razem.
Miałem właśnie ten sam komunikat i inne, gdy moja bateria nie chciała uruchomić mojego XK. Nowa bateria rozwiązała problem. Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdrawiam Tony
 
#8 ·
Dzięki za wskazówkę dotyczącą głównego ekranu John. Spróbuję jutro. Dzisiaj wiadomość zniknęła na chwilę, a potem wróciła. Bateria wydaje się całkiem dobra, ponieważ kręci silnikiem i uruchamia go bez trudu. Zatrzymuję się w Lot, w pobliżu Cajarc i odwiedziłem dziś Conques.
 
#9 ·
Mam ostrzeżenie systemu wykrywania pieszych, które pojawia się na prawie każdej podróży, którą odbywam w dzisiejszych czasach. Na początku podróży jest w porządku, ale po przejechaniu przez próg zwalniający lub zatrzymaniu się na czerwonym świetle, pojawia się. Muszę wymyślić, jak to naprawić w najbardziej opłacalny sposób.

Mam zupełnie nowy akumulator Bosch, więc nie może to być związane z akumulatorem, prawda?

Jak mówi JimboV8, nie wpływa to na sam samochód pod względem jazdy, ale prawdopodobnie zamienia samochód w zabójcę pieszych, jeśli cię nie usłyszą. Mam głośny wydech, więc może zejdą z drogi.
 
#10 ·
Dzisiaj wracam do domu, więc zadzwonię do specjalisty jutro. Podczas wczorajszej długiej, szybkiej podróży ostrzeżenie pojawiło się dopiero po tym, jak musiałem trochę zatrzymać się i ruszyć podczas wjazdu do Eurotunelu. Dziś trochę szukałem i wygląda na to, że czujniki XK różnią się od tych, które OBC John uprzejmie mi zaoferował, ale znalazłem też biuletyn serwisowy na innym forum. To 7. post na tej stronie https://www.jaguarforums.com/forum/xk-xkr-x150-33/2007-xkr-pedestrian-system-fault-67933/ Zastanawiałem się, czy problemem było słabe połączenie lub skorodowane okablowanie/styki, co również wydaje się być możliwe.
 
#13 ·
Mam ostrzeżenie Systemu Ochrony Pieszych pojawiające się na prawie każdej podróży, którą odbywam w dzisiejszych czasach. Na początku podróży jest w porządku, ale po przejechaniu przez próg zwalniający lub zatrzymaniu się na czerwonym świetle, pojawia się. Muszę wymyślić, jak to naprawić w najbardziej opłacalny sposób.

Mam zupełnie nowy akumulator Bosch, więc nie może to być związane z akumulatorem, prawda?

Jak mówi JimboV8, nie wpływa to na sam samochód pod względem jazdy, ale prawdopodobnie zamienia samochód w zabójcę pieszych, jeśli cię nie usłyszą. Mam głośny wydech, więc być może zejdą z drogi.
Nie chciałbym zostawiać tego zbyt długo przed naprawą. Miałem problem z PPS w moim XKR i naprawiłem go w zeszłym roku. Zostałem ostrzeżony o możliwości uszkodzenia czujników uruchamiających poduszki powietrzne dla maski, z nieuniknionymi i znacznymi uszkodzeniami maski i zawiasów maski - nie wiem, czy to się kiedykolwiek zdarzyło, ale zdecydowałem się nie podejmować ryzyka. Mój niezależny mechanik wymienił moje przednie czujniki za łączną kwotę 383 funtów z VAT. Ale jeśli dobrze radzisz sobie z kluczem, bez wątpienia możesz to zrobić sam, tak jak zrobili to inni.

Możesz uznać ten wątek, również tutaj, za interesujący, jeśli jeszcze go nie widziałeś.
 
#14 ·
To dobrze, że zabieram to jutro, ponieważ dzisiaj wypróbowałem nawigację wtykową i stwierdziłem, że gniazdo zapalniczki jest martwe, chociaż działało z ładowarką do telefonu, gdy nas nie było. Gniazdo w schowku działa, ale nie nadaje się do niczego innego, jak tylko do ładowania rzeczy, takich jak telefony, które faktycznie znajdują się w schowku. Wcisnąłem się do przestrzeni na nogi pasażera i sprawdziłem bezpieczniki i wszystko wydaje się być w porządku, więc będę musiał poprosić niezależnego o sprawdzenie tego jutro. Myślę, że gdzieś w obwodzie jest przekaźnik, a usterka tam pojawi się z kodem błędu.
 
#17 ·
To dobrze, że zabieram to jutro, ponieważ dzisiaj wypróbowałem wtyczkową nawigację i stwierdziłem, że gniazdo zapalniczki jest martwe, chociaż działało z ładowarką do telefonu, gdy nas nie było. Gniazdo w schowku działa, ale jest bezużyteczne, z wyjątkiem ładowania takich rzeczy jak telefony, które faktycznie znajdują się w schowku. Wcisnąłem się w przestrzeń na nogi pasażera i sprawdziłem bezpieczniki i wszystko wydaje się w porządku, więc będę musiał poprosić indy, żeby to jutro sprawdził. Myślę, że gdzieś w obwodzie jest przekaźnik i usterka w tym miejscu pokaże się z kodem błędu.
Czy bezpiecznik gniazda zasilania 12 V w schowku to bezpiecznik nr 23 (10A, czerwony) w skrzynce bezpieczników w przedziale pasażerskim - "zasilanie akcesoriów kabiny"? Aagh! Co za okropna skrzynka bezpieczników, do której trudno się dostać!

Myliłem się myśląc, że to bezpiecznik nr F10 (10A, czerwony) w skrzynce bezpieczników w tylnej części siedzenia - "Złącze akcesoriów B+", przynajmniej w moim kabriolecie XK z 2006 roku.

Co oznacza "Złącze akcesoriów B+"?
 
#18 ·
Gniazdo zapalniczki jest tylko do zapalniczki, jest aktywne tylko wtedy, gdy naciśniesz przycisk zapalniczki (przynajmniej tak było w moim starym 4.2 i obecnym 5.0). Instrukcja mówi, że do ładowania/źródła zasilania należy użyć gniazda w schowku.
Mój działał, zasilając nawigację samochodową z rynku wtórnego, która jest znacznie łatwiejsza w użyciu niż wbudowana, ale dzisiaj był martwy jak dodo. Kiedy działał, miał niebieskawy blask, gdy nic nie było podłączone. Ten w schowku jest bezużyteczny dla nawigacji, ponieważ nie można zamknąć schowka z wystającym kablem. Miałem włączony zapłon, ale teraz nie ma zasilania, nawet przy włączonym silniku. Właściwie myślałem, że bezpiecznik 23 jest do zapalniczki, ale jest nienaruszony, a gniazdo w schowku jest w porządku. Właśnie zobaczyłem schemat skrzynki bezpieczników, który mówi, że zapalniczka to bezpiecznik 9 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, więc to może być problem.
 
#20 ·
Oba czujniki wadliwe! Duży rachunek nadchodzi, ponieważ jest zarezerwowany na następną środę. Uszkodzone gniazdo to tylko bezpiecznik 9 pod maską i zostało naprawione.
Mógłbyś je sam wymienić i zaoszczędzić na kosztach robocizny, bardzo łatwo dostępne w twoim samochodzie.
 
  • Like
Reactions: Norman E
#23 ·
Mój wyświetlał się okresowo przez dłuższy czas, zanim zaczął wyświetlać ostrzeżenie na stałe.

Około miesiąc temu, kiedy chowałem ją do garażu, trochę spóźniłem się z hamulcem i uderzyłem tylną ścianę.

Żadnych uszkodzeń, ponieważ trzymam tam gruby kawałek wykładziny dywanowej właśnie z tego powodu.

Rezultat: brak ostrzeżenia o pieszych :)
 
#26 ·
Miałem to samo ostrzeżenie w moim XKR z 2013 roku - 24 tys. mil.
W Francji!
Zabrałem go do dealera, który zdiagnozował wadliwy czujnik PPS z przodu i poduszkę powietrzną na górze.
Ponieważ było to objęte gwarancją, wszystko zostało wymienione, a rachunek wyniósł 4,4 tys.
2 lata później (lata blokady z przebiegiem mniejszym niż 5 tys. dodatkowych mil na samochodzie) to cholerne światło zaświeciło się ponownie.
Zabrałem go z powrotem do dealera, który zdiagnozował wadliwy czujnik uderzenia LHS.
Następnie zdiagnozował 1,2 tys. za jego wymianę... pomimo moich protestów, że wciąż był nowy....

Kupiłem czujniki od Jaguara i po niedawnym zdjęciu przedniego zderzaka, aby majstrować przy światłach, wiem, że to nie jest niemożliwe zadanie i na forum jest mnóstwo zdjęć, które pomogą w zmianie.

To naprawdę słaby punkt w XK.
 
#55 ·
Miałem to samo ostrzeżenie w moim XKR z 2013 roku - 24 tys. mil.
W Francji!
Zabrałem go do dealera, który zdiagnozował wadliwy czujnik PPS z przodu i poduszkę powietrzną na górze.
Ponieważ było to objęte gwarancją, wszystko zostało wymienione, a rachunek wyniósł oszałamiające 4,4 tys.
2 lata później (lata blokady z przebiegiem mniejszym niż 5 tys. dodatkowych mil na samochodzie) to cholerne światło zaświeciło się ponownie.
Zabrałem go z powrotem do dealera, który zdiagnozował wadliwy czujnik uderzeniowy LHS.
A następnie zdiagnozował 1,2 tys. za jego wymianę... pomimo moich protestów, że wciąż był nowy....

Kupiłem czujniki od Jaguara i po niedawnym zdjęciu przedniego zderzaka, aby majstrować przy światłach, wiem, że to nie jest niemożliwe zadanie i na forum jest mnóstwo zdjęć, które pomogą w zmianie.

To naprawdę słaby punkt w XK.
Odkrywam, że XK ma kilka słabych punktów, w tym pompę wodną, ​​więc teraz wygląda na to, że potrzebuję czujników.
 
#30 ·
Bienvenue en France !
Myślałem o 800 (Euro), ponieważ to wciąż Francja i WSZYSTKO musi być uspokajająco drogie...
580 jest całkiem dobre - 240 części + kombinowanie z demontażem i ponownym montażem zderzaka/tacki.
W samochodach N/A tak naprawdę nie trzeba zdejmować zderzaka, jest ciasno, ale można to zrobić od góry.....prawie!
 
#32 · (Edited)
Pełna ocena dla Jagtechnic Landsport w Eastbourne. Zrobili mój od dołu i wyszło o wiele taniej niż przewidywano, całkowity rachunek, w tym dwa czujniki (które, jak sądzę, kosztowały po 128 funtów każdy), wyniósł 391 funtów i kilka pensów. Zostawiłem rachunek i wyślę im e-mail z prośbą o kopię. Będąc tam, dobrze przyjrzałem się spodu i tylne ramy pomocnicze są trochę zardzewiałe. Pokazali mi X100, w którym właśnie je usunięto, oczyszczono strumieniowo i pomalowano proszkowo, plus nowe tuleje. Wyglądało to na doskonałą robotę i poproszę ich, żeby zrobili mój pod koniec lata, kiedy samochód przejdzie na SORN na zimę.
 
#33 ·
Pełna ocena dla Jagtech w Eastbourne. Zrobili mój od dołu i wyszło znacznie taniej niż przewidywano, całkowity rachunek, w tym dwa czujniki (które, jak sądzę, kosztowały po 128 funtów każdy), wyniósł 391 funtów i kilka pensów. Zostawiłem rachunek i wyślę im e-mail z prośbą o kopię. Będąc tam, dobrze przyjrzałem się spodu i tylne ramy pomocnicze są trochę zardzewiałe. Pokazali mi X100, w którym właśnie je usunięto, wypiaskowano i pomalowano proszkowo, plus nowe tuleje. Wyglądało to na doskonałą robotę i poproszę ich, żeby zrobili mój pod koniec lata, kiedy samochód przejdzie na SORN na zimę.
Doskonała wiadomość i dzięki za aktualizację.(y)
 
#34 ·
Niektórzy z was pomyślą, że to nieodpowiedzialne, ale ja usunąłem bezpiecznik lata temu, który kontroluje ten całkowicie zbędny system. Zostałem ostrzeżony, że może się uruchomić bez ostrzeżenia i bez uderzenia w obiekt i może spowodować bardzo kosztowne uszkodzenia maski.