Jaguar Forum banner

DSC niet beschikbaar / ABS-fout

1 reading
14K views 21 replies 9 participants last post by  MrKis  
#1 ·
Heeft iemand het klikgeluid gevolgd door de fout op het dashboard ervaren?
 

Attachments

#4 ·
Hallo @Austin160 , @Phil-X350 bedankt voor jullie respectievelijke feedback.

De batterij is ongeveer een jaar oud (Yuasa YBX3019), de auto heeft last van een parasitaire drain die, zoals u kunt begrijpen, vervelend moeilijk te achterhalen is (bestaande post op het forum).

Zal proberen de wielen eraf te halen en ABS-sensoren schoon te maken als een begin.
 
#6 ·
Als je een codelezer hebt waarmee je live data kunt zien, kun je een passagier vragen om de wielsnelheidsmetingen van alle vier de sensoren te controleren terwijl je rijdt en ervoor zorgen dat ze niet onregelmatig zijn of helemaal ontbreken.
Hoi, bedankt voor de feedback, ik heb een ELM327 met Torque, geloof niet dat de Torque-app geschikt is voor wielsnelheidsmetingen. Welke setup gebruik je of zou je aanraden om de instrumentatie van de wielsnelheidsmetingen mogelijk te maken?
 
#7 ·
Nieuwe batterij of niet, een parasitaire drain kan de batterij gemakkelijk leegtrekken tot een niveau van beschouwde inefficiëntie. Het zouden de reluctorringen of sensoren kunnen zijn, maar ik denk nog steeds dat ik eerst tijd zou besteden aan het isoleren van de drain, in plaats van de ringen te verdenken.
 
#10 ·
Ik ben onlangs door een garagehouder geĂŻnformeerd dat een oude tracker een oorzaak is van een lege batterij.

Als een voertuig van eigenaar wisselt, wordt de tracker vergeten. Heel vaak goed verborgen, zodat de huidige eigenaar niet weet dat er een is geĂŻnstalleerd. Net als de interne alarmbatterij (zoals Jim al zei), verbruikt de verouderende tracker de autoaccu.

Het is de moeite waard om de geschiedenis van de auto te controleren om te zien of er een factuur voor een tracker is.

Phil
 
#19 ·
Mijn eerste bericht, ik volg met interesse, ik help een man met dezelfde problemen, ABS DCS-fout, achterste abs-sensorfouten, maar live data die snelheden laat zien die allemaal hetzelfde zijn op elk wiel met behulp van een Creader launch 629 codelezer, plaats alsjeblieft hoe het met je gaat.
Chris
Hoi Chris; het probleem was zoals @Ashanti meldde, ironisch genoeg heb ik het gisteren letterlijk opgelost in verband met werk en vertraging in de levering van onderdelen.

Wat de codelezer betreft, ik gebruik SDD en moest de code wissen na vervanging van de sensor

Net als iemand anders in het forum overwoog ik te investeren in een iCarsoft vanwege de gemakfactor en het niet hoeven halen van de laptop etc. Dus ik zou geĂŻnteresseerd zijn in uw feedback over hoe iCarsoft nuttig was of niet.

Ik denk dat ik 300 pond in een scanner ga investeren en ik hoop dat deze meer dan 80% van de SDD-functionaliteit zal doen
 
#17 ·
Heb precies hetzelfde probleem verholpen.

Code op de icarsoft? C003A, RH Achterwielsensor.

XR822753 is wat je nodig hebt, ATE is de OEM.

ÂŁ145 per stuk van de dealer, 2 voor minder dan ÂŁ30 op eBay, dus beide vervangen.
 
#20 ·
Ik weet niet zeker of dit (anderen) zal helpen, maar dit was mijn ervaring/en met de X350: - 'DSC niet beschikbaar' was niet onverwacht als de auto enige tijd ongebruikt was gebleven en de batterij natuurlijk wat was gedaald tijdens het stilstaan. Dit loste zich altijd snel op in termen van het licht dat onmiddellijk bij het starten uitging en uitbleef bij een beetje gebruik.
Ik had toen een geval van het ABS-lampje dat aanging, en dit wierp toen andere waarschuwingen op, zoals 'Versnellingsbakfout' - als gevolg van de fout met de ABS-sensor/reluctorring.
Ahanti's nuttige foto lijkt een getand wieltype van de reluctorring te laten zien, maar de mijne (en andere X350's die ik heb gezien) had dunne 'venster'-ringen die op de aandrijfassen waren gekrompen. Deze resulteren in drie mogelijke problemen: ten eerste roest de as en zet de dunne ringen uit, die op hun beurt contact maken met de daadwerkelijke ABS-sensor en de sensorwerking stoppen. Het derde en eveneens beĂŻnvloedende probleem is dat de as ook roest vormt binnen de gebieden van de reluctorring-'vensters', dus zelfs een goede sensor kan de 'gaten' niet goed detecteren.
Nieuwe ringen kunnen worden gekocht - voor ongeveer ÂŁ 60 per stuk van Reluctor Rings Ltd., maar ik ontdekte dat de X350 met een aantal verschillende maten had kunnen worden uitgerust - gecompliceerd door deze verschillen die zeer marginaal maar belangrijk zijn. Weg vooruit - neem de assen af en stuur ze naar Reluctor Rings om nieuwe op uw assen te krimpen. Probleem - de auto moet ongeveer een week boven iemands put of op een hefplatform staan.
Wat ik met de mijne deed, was een paar uur per kant besteden en elk venstersegment zorgvuldig schoonmaken, vervolgens nieuwe sensoren plaatsen (ik gebruikte Febi-sensoren), maar deze sensoren verder weg van de ringen plaatsen door ze op te vullen met een roestvrijstalen ring van 1 mm dik en 8 mm gaten. Klus geklaard!
In termen van een parasitaire drain die de batterij leegmaakt (wat ik niet had), denk ik dat de beste manier om verder te gaan is om elke zekering op zijn beurt te verwijderen totdat het betreffende circuit is gevonden. De alternatieve optie is natuurlijk om te geloven dat het 'meestal component x' is, maar dit moet een aanname zijn - soms waar, soms niet het geval.
Met vriendelijke groeten,
Austin.