Ik weet niet zeker of dit (anderen) zal helpen, maar dit was mijn ervaring/en met de X350: - 'DSC niet beschikbaar' was niet onverwacht als de auto enige tijd ongebruikt was gebleven en de batterij natuurlijk wat was gedaald tijdens het stilstaan. Dit loste zich altijd snel op in termen van het licht dat onmiddellijk bij het starten uitging en uitbleef bij een beetje gebruik.
Ik had toen een geval van het ABS-lampje dat aanging, en dit wierp toen andere waarschuwingen op, zoals 'Versnellingsbakfout' - als gevolg van de fout met de ABS-sensor/reluctorring.
Ahanti's nuttige foto lijkt een getand wieltype van de reluctorring te laten zien, maar de mijne (en andere X350's die ik heb gezien) had dunne 'venster'-ringen die op de aandrijfassen waren gekrompen. Deze resulteren in drie mogelijke problemen: ten eerste roest de as en zet de dunne ringen uit, die op hun beurt contact maken met de daadwerkelijke ABS-sensor en de sensorwerking stoppen. Het derde en eveneens beĂŻnvloedende probleem is dat de as ook roest vormt binnen de gebieden van de reluctorring-'vensters', dus zelfs een goede sensor kan de 'gaten' niet goed detecteren.
Nieuwe ringen kunnen worden gekocht - voor ongeveer ÂŁ 60 per stuk van Reluctor Rings Ltd., maar ik ontdekte dat de X350 met een aantal verschillende maten had kunnen worden uitgerust - gecompliceerd door deze verschillen die zeer marginaal maar belangrijk zijn. Weg vooruit - neem de assen af en stuur ze naar Reluctor Rings om nieuwe op uw assen te krimpen. Probleem - de auto moet ongeveer een week boven iemands put of op een hefplatform staan.
Wat ik met de mijne deed, was een paar uur per kant besteden en elk venstersegment zorgvuldig schoonmaken, vervolgens nieuwe sensoren plaatsen (ik gebruikte Febi-sensoren), maar deze sensoren verder weg van de ringen plaatsen door ze op te vullen met een roestvrijstalen ring van 1 mm dik en 8 mm gaten. Klus geklaard!
In termen van een parasitaire drain die de batterij leegmaakt (wat ik niet had), denk ik dat de beste manier om verder te gaan is om elke zekering op zijn beurt te verwijderen totdat het betreffende circuit is gevonden. De alternatieve optie is natuurlijk om te geloven dat het 'meestal component x' is, maar dit moet een aanname zijn - soms waar, soms niet het geval.
Met vriendelijke groeten,
Austin.