Jaguar Forum banner

DSC niedostępny / Błąd ABS

14K views 21 replies 9 participants last post by  MrKis  
#1 ·
Czy ktoś doświadczył dźwięku klikania, a następnie błędu na desce rozdzielczej?
 

Attachments

#4 ·
Cześć @Austin160 , @Phil-X350 dzięki za Wasze opinie.

Akumulator ma około roku (Yuasa YBX3019), samochód cierpi na pasożytniczy pobór prądu, który, jak można docenić, jest irytująco trudny do zlokalizowania (istniejący post na forum).

Zamierzam zdjąć koła i wyczyścić czujniki ABS na początek.
 
#6 ·
Jeśli masz czytnik kodów, który pozwala na wyświetlanie danych na żywo, możesz poprosić pasażera o monitorowanie odczytów prędkości kół z wszystkich czterech czujników podczas jazdy i upewnienie się, że nie są one nieregularne lub całkowicie nieobecne.
Cześć, dzięki za informację zwrotną, mam ELM327 używający Torque, nie sądzę, aby aplikacja Torque obsługiwała odczyty prędkości kół. Jakiej konfiguracji używasz lub co polecasz, aby umożliwić instrumentację odczytów prędkości kół?
 
#7 ·
Nowy akumulator czy nie, pasożytniczy pobór prądu może doprowadzić do rozładowania akumulatora do poziomu uważanego za nieefektywny. Mogą to być pierścienie reluktorowe lub czujniki, ale nadal uważam, że najpierw poświęciłbym czas na izolację poboru prądu, zamiast podejrzewać pierścienie.
 
#10 ·
Niedawno zostałem poinformowany przez właściciela warsztatu, że jedną z przyczyn rozładowywania się akumulatora jest stary lokalizator.

Kiedy pojazd zmienia właściciela, lokalizator zostaje zapomniany. Bardzo często dobrze ukryty, więc obecny właściciel nie wie, że jest zamontowany. Podobnie jak wewnętrzny akumulator alarmu (jak wspomniał Jim), starzejący się lokalizator zużywa akumulator samochodowy.

Warto sprawdzić historię samochodu, aby zobaczyć, czy istnieje faktura za lokalizator.

Phil
 
#19 ·
Mój pierwszy post, śledzę z zainteresowaniem, pomagam facetowi z tymi samymi problemami, błąd ABS DCS, błędy tylnych czujników ABS, ale dane na żywo pokazują prędkości takie same na każdym kole za pomocą czytnika kodów Creader launch 629, napisz jak ci idzie.
Chris
Cześć Chris; problem był zgodny z tym, co @Ashanti zgłosił, jak na ironię, dosłownie naprawiłem wczoraj w związku z pracą i opóźnieniem w dostawie części.

Jeśli chodzi o czytnik kodów, używam SDD i musiałem wyczyścić kod po wymianie czujnika

Podobnie jak ktoś inny na forum, myślałem o zainwestowaniu w iCarsoft ze względu na czynnik wygody i brak konieczności wyciągania laptopa itp. Byłbym więc zainteresowany Twoją opinią na temat tego, jak iCarsoft był przydatny lub nie.

Myślę o zainwestowaniu 300 funtów w skaner i mam nadzieję, że wykona on ponad 80% funkcjonalności SDD
 
#17 ·
Właśnie usunąłem ten sam problem.

Kod na icarsoft? C003A, czujnik prędkości tylnego prawego koła.

XR822753 to to, czego potrzebujesz, ATE to OEM.

145 funtów za sztukę od dealera, 2 za mniej niż 30 funtów na eBayu, więc wymieniłem oba.
 
#20 ·
Nie jestem pewien, czy to w czymś pomoże (innym), ale takie było moje doświadczenie z X350: - 'DSC niedostępne' nie było niespodzianką, jeśli samochód pozostał nieużywany przez jakiś czas, a akumulator naturalnie spadł w bitach podczas postoju. Zawsze rozwiązywało się to szybko, jeśli chodzi o natychmiastowe zgaśnięcie światła po uruchomieniu i pozostawanie wyłączonym przy odrobinie użytkowania.
Następnie miałem przypadek zapalenia się kontrolki ABS, co spowodowało pojawienie się innych ostrzeżeń, takich jak 'Usterka skrzyni biegów' - w wyniku usterki czujnika ABS/pierścienia reluktancyjnego.
Pomocne zdjęcie Ahantiego wydaje się pokazywać zębaty typ koła pierścienia reluktancyjnego, ale mój (i inne X350, które widziałem) miał cienkie 'okienkowe' pierścienie obkurczone na wałach napędowych. Powodują one trzy możliwe problemy: po pierwsze, wał rdzewieje i rozszerza słabe pierścienie, które z kolei stykają się z rzeczywistym czujnikiem ABS i zatrzymują działanie czujnika. Trzecim i równie dotkliwym problemem jest to, że wał tworzy również rdzę w obszarach 'okienek' pierścienia reluktancyjnego, więc nawet dobry czujnik nie może prawidłowo wykrywać 'luk'.
Można kupić nowe pierścienie - za około 60 funtów każdy od Reluctor Rings Ltd., ale stwierdziłem, że X350 mógł być wyposażony w wiele różnych rozmiarów - skomplikowane przez te różnice, które są bardzo marginalne, ale ważne. Droga naprzód - zdejmij wały i wyślij je do Reluctor Rings, aby obkurczyli nowe na twoich wałach. Problem - samochód musi stać nad czyimś dołem lub na podnośniku przez około tydzień.
To, co zrobiłem ze swoim, to spędziłem kilka godzin po każdej stronie i starannie wyczyściłem każdy segment okna, a następnie zamontowałem nowe czujniki (użyłem czujników Febi), ale rozmieściłem te czujniki dalej od pierścieni, wypełniając je podkładką ze stali nierdzewnej o grubości 1 mm i średnicy otworu 8 mm. Zrobione!
Jeśli chodzi o pasożytniczy drenaż powodujący rozładowanie akumulatora (którego nie miałem), myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest wyjmowanie po kolei każdej bezpiecznika, aż do znalezienia wadliwego obwodu. Oczywiście alternatywą jest uwierzenie, że 'zazwyczaj jest to komponent x', ale musi to być założenie - czasami prawdziwe, czasami nie.
Z poważaniem,
Austin.