Nie jestem pewien, czy to w czymś pomoże (innym), ale takie było moje doświadczenie z X350: - 'DSC niedostępne' nie było niespodzianką, jeśli samochód pozostał nieużywany przez jakiś czas, a akumulator naturalnie spadł w bitach podczas postoju. Zawsze rozwiązywało się to szybko, jeśli chodzi o natychmiastowe zgaśnięcie światła po uruchomieniu i pozostawanie wyłączonym przy odrobinie użytkowania.
Następnie miałem przypadek zapalenia się kontrolki ABS, co spowodowało pojawienie się innych ostrzeżeń, takich jak 'Usterka skrzyni biegów' - w wyniku usterki czujnika ABS/pierścienia reluktancyjnego.
Pomocne zdjęcie Ahantiego wydaje się pokazywać zębaty typ koła pierścienia reluktancyjnego, ale mój (i inne X350, które widziałem) miał cienkie 'okienkowe' pierścienie obkurczone na wałach napędowych. Powodują one trzy możliwe problemy: po pierwsze, wał rdzewieje i rozszerza słabe pierścienie, które z kolei stykają się z rzeczywistym czujnikiem ABS i zatrzymują działanie czujnika. Trzecim i równie dotkliwym problemem jest to, że wał tworzy również rdzę w obszarach 'okienek' pierścienia reluktancyjnego, więc nawet dobry czujnik nie może prawidłowo wykrywać 'luk'.
Można kupić nowe pierścienie - za około 60 funtów każdy od Reluctor Rings Ltd., ale stwierdziłem, że X350 mógł być wyposażony w wiele różnych rozmiarów - skomplikowane przez te różnice, które są bardzo marginalne, ale ważne. Droga naprzód - zdejmij wały i wyślij je do Reluctor Rings, aby obkurczyli nowe na twoich wałach. Problem - samochód musi stać nad czyimś dołem lub na podnośniku przez około tydzień.
To, co zrobiłem ze swoim, to spędziłem kilka godzin po każdej stronie i starannie wyczyściłem każdy segment okna, a następnie zamontowałem nowe czujniki (użyłem czujników Febi), ale rozmieściłem te czujniki dalej od pierścieni, wypełniając je podkładką ze stali nierdzewnej o grubości 1 mm i średnicy otworu 8 mm. Zrobione!
Jeśli chodzi o pasożytniczy drenaż powodujący rozładowanie akumulatora (którego nie miałem), myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest wyjmowanie po kolei każdej bezpiecznika, aż do znalezienia wadliwego obwodu. Oczywiście alternatywą jest uwierzenie, że 'zazwyczaj jest to komponent x', ale musi to być założenie - czasami prawdziwe, czasami nie.
Z poważaniem,
Austin.