Jaguar Forum banner
421 - 437 of 437 Posts
Discussion starter · #421 ·
Is het WinXP (of Win7) besturingssysteem ingebouwd in het .ova-bestand of moet ik dat zelf installeren?
Nee! Het .OVA-bestand is het complete ding!

Installeer het met VirtualBox (Ik weet niet zeker of de nieuwste versie nog compatibel is?)
Afhankelijk van de hardware en opslag kan het even duren op oudere hardware.
Het kan ook traag zijn op oude hardware, omdat je letterlijk 2 besturingssystemen tegelijkertijd draait.
Als er problemen zijn met Virtual Box. Probeer dan een oudere versie van rond 2017/18.
Als je niet bekend bent met virtuele machines en ik bied mijn excuses aan als je dat al wel bent.
Het is in feite het draaien van een besturingssysteem in een venster bovenop wat je al draait!
Dus je kunt bijvoorbeeld mijn VM van 130 draaien, dat is Window XP in een venster. Op elk besturingssysteem dat een versie van Virtual Box heeft (MS Windows, OSX, Linux). Het is geweldig om te experimenteren met een besturingssysteem of software die niet compatibel is met het besturingssysteem van je systeem. Het bevindt zich ook in een op zichzelf staande omgeving.
Ook worden alle verbindingen door jou gecontroleerd. Omdat alle software gekraakt is. Je wilt niet dat een van deze versies incheckt bij Topix, omdat dit de opties vermindert en vraagt om te worden bijgewerkt naar de nieuwste versie. Dus niet langer gekraakt (gratis)!
Bijvoorbeeld! Je hebt alleen toegang tot een Apple-laptop voor je werk, of je hebt een glanzende nieuwe Windows 11 gaming-laptop.
Zoals voor SDD 160.4. Het vereist Windows 7 32bit om te draaien. Gelukkig kan versie 167 native worden uitgevoerd op Windows 11 en kun je de footprint in zowel grootte als resources verder verkleinen door Ghost Spectres Windows 11 te gebruiken. Maar voor oudere versies die afhankelijk zijn van verouderde besturingssystemen of systemen waar het installeren van niet-kritieke software wordt afgekeurd. De virtuele machines zijn een geweldige manier om in de toekomst toch over essentiële tools te beschikken, ongeacht het besturingssysteem.

P.S. Ik deel deze al ongeveer 7/8 jaar en ze zullen hier altijd beschikbaar zijn.
Ik update deze thread wanneer er iets op mijn pad komt waarvan ik denk dat het nuttig zal zijn voor mezelf of de community.
Dus het is altijd handig om de eerste post om de 12 maanden te controleren!

Nee! Het .OVA-bestand is het complete ding!

P.S. Ik deel deze al ongeveer 7/8 jaar en ze zullen hier altijd beschikbaar zijn.
Ik update dit topic wanneer er iets op mijn pad komt waarvan ik denk dat het nuttig zal zijn voor mezelf of de community.
Dus altijd handig om de eerste post om de 12 maanden te checken!
Geweldig, bedankt meneer!

Ik zal het testen op een 3 jaar oude laptop en misschien een verouderde versie van VirtualBox gebruiken en kijken wat werkt. Ik zal mijn resultaten posten zodat anderen het weten.

Discussion starter · #424 ·
Ga naar pagina 1 van dit bericht, alles wat je nodig hebt staat daar. TheMindBudda houdt de software-downloads up-to-date, je hebt een laptop, een Mongoose-kabel en een 12V-voeding nodig om de auto van stroom te voorzien (geen batterijlader) als je geen snelle controle uitvoert.

Dank aan TheMindBuddah voor het beschikbaar stellen van de bestanden.

Voor het geval het iemand met de v138VM in de toekomst helpt, hier zijn enkele dingen die ik heb ontdekt met mijn installatie:

Op Gentoo Linux kon VirtualBox het .ova-bestand niet openen. Ik heb eerder problemen gehad met spaties in namen van virtuele machines; het .ova-bestand kan worden uitgepakt en spaties kunnen uit het .vmdk-bestand worden verwijderd met sed:

sed -ie 's/XPJLR 138 Clone/WinXPJLR_138_Clone/g' WinXPJLR_138_Clone-disk001.vmdk

Het .vmdk-bestand kan als schijf worden toegevoegd aan een nieuwe XP-machine die in VirtualBox is aangemaakt, of vermoedelijk worden gebruikt in VMWare. Het opnieuw inpakken van de bestanden (na het aanpassen van het .ovf-bestand) produceerde een ova-bestand dat niet kon worden geladen met een checksum-fout.

VirtualBox gaf enkele fouten bij het laden van de VM met het .vmdk-bestand, het leek OK te draaien, maar uiteindelijk heb ik voor de zekerheid een Windows 10 host gebruikt.

WinXP heeft geen USB3-controller, dus ik ontdekte dat USB-sticks niet werden herkend. Op de VirtualBox-forums werd voorgesteld om de RENESAS USB3-hostdriver te installeren, maar die werd niet herkend in XP. Als u bestanden van en naar de VM wilt overzetten met een USB-stick, kon het instellen van de gastcontroller op USB 1 oude, niet-USB3-sticks worden gebruikt. De Mongoose-kabel werkte prima met de controller ingesteld op USB3, dus het is waarschijnlijk het beste om die instelling te gebruiken voor elke herprogrammering.

Versie 166 werkt native in Windows 11, met het hernoemde softwareupdatebestand en een relevante patch kon het online gaan en benodigde bestanden downloaden om modules zonder problemen opnieuw te programmeren.
Hoi vriend, ik las in je bericht dat versie 166 online werkt. Kun je me alsjeblieft helpen om deze versie te krijgen?

Abonnementen zijn duur van JLR!

@mindbuddah Ik heb beide dankzij jou - echt - en een verzoek... Velen van ons zitten momenteel vast in de brick-staat met onze auto's, vanwege de hack.
Kun je misschien enkele bestanden posten zodat we onze auto's weer aan de praat kunnen krijgen? Ik heb vorige week mijn (xf 2014 2.2) dynamo vervangen en ontdekte dat mijn sleutels niet werden herkend, dus...
bestand dat ik nodig heb voor de Keyless entry module is cpla-14c107-aa
Ik weet niet zeker of ik nog iets nodig heb voor de body control module
Alvast bedankt.
Adam

Ik heb gemerkt dat een paar mensen met X100s zeggen dat IDS niet werkt wanneer SDD het probeert te starten. Om dit op te lossen, heb je een latere versie van IDS (tabman.exe) nodig die je hier kunt vinden:-

Om de oude IDS/Tabman.exe te vervangen, doe het volgende (in je virtuele machine of je Windows XP laptop waar je SDD hebt geïnstalleerd):-

1) Zoek de bestaande tabman.exe in c:\Program Files\JLR\IDS\runtime\ en hernoem deze (bv. tabmanOLD.exe)
2) Zoek IDS118.5 tabman.exe uit de bovenstaande archief link en kopieer deze naar je Windows XP/Virtuele Machine (een USB-stick is de makkelijkste manier om dit te doen). Hernoem deze naar tabman.exe
3) Kopieer de nieuwe tabman.exe naar c:\Program Files\JLR\IDS\runtime\ en vervang de oude niet werkende versie.

Nu wanneer je SDD runt en het bepaalt dat je VIN nummer niet ondersteund wordt, zal het succesvol IDS runnen.

@TheMindBuddah het is misschien een goed idee om de bestanden van de archief link hierboven naar je schijf te kopiëren voor de volledigheid. Ik weet niet waar de bestanden vandaan kwamen, dus de gebruikelijke veiligheidswaarschuwingen zijn van toepassing (ik zou ze alleen ooit in een virtual box draaien).

Discussion starter · #435 ·
@TheMindBuddah Het is misschien een goed idee om de bestanden van de bovenstaande archieflink naar je schijf te kopiëren voor de volledigheid. Ik weet niet waar de bestanden vandaan komen, dus de gebruikelijke veiligheidswaarschuwingen zijn van toepassing (ik zou ze alleen in een virtuele machine draaien).
Absoluut fantastische vondst!

Ga nu het Internet Archive plunderen!

Discussion starter · #436 ·
@TheMindBuddah het is misschien een goed idee om de bestanden van de bovenstaande archieflink voor de volledigheid naar je schijf te kopiëren. Ik weet niet waar de bestanden vandaan komen, dus de gebruikelijke veiligheidswaarschuwingen zijn van toepassing (ik zou ze alleen in een virtuele machine draaien).
Bedankt Nerja!

Het was interessant om de tlindi-bestanden te bekijken!

Het lijkt erop dat het probleem met IDS niet IDS op zich is, maar een probleem met Virtual Box.

Tekst hieronder van een oplossing voor iedereen die een snelle blik wil werpen!

"Reden waarom IDS niet op virtuele machines start
Goede dag!
De tabman.exe van IDS 118.5 was een tijdelijke oplossing, aangezien ik op zoek was naar een echte oplossing. Nu heb ik meer dan 100 uur besteed aan het uitzoeken wat dit probleem is. Er is een bug in VirtualBox (die nooit zal worden opgelost) en het is de reden waarom IDS niet op virtuele machines kan worden gestart. Het meer dan 7 jaar oude bugrapport is hier: #17696 (Processor ID en MotherBord ID Ontbreken) – Oracle VirtualBox
U kunt het probleem verifiëren door alle volgende systeemdetail-querycommando's uit te voeren en te leren dat "null" wordt teruggegeven in uw Virtual Box SDD/IDS Windows XP of Windows 7.
wmic BaseBoard get SerialNumber /FORMAT:list
wmic BIOS get SerialNumber /FORMAT:list
wmic CPU get ProcessorID /FORMAT:list[/QUOTE]
SDD/IDS gebruikt dezelfde functies om details van de pc waarop SDD/IDS wordt uitgevoerd te vinden. Met de details genereert het een deviceId="" sleutel in het versleutelde bestand session_authentication.exml. Omdat wmic niets retourneert, wordt de deviceID niet gegenereerd in de .exml en is "het apparaat" onbekend.
Dit alles is gebonden aan de zakelijke beslissing dat software is gelicentieerd op één hardware en op één geauthenticeerde gebruiker tegelijk.
Dus samen veroorzaken de software en de bug het probleem dat IDS niet correct kan worden geautoriseerd en alleen "knippert" en verdwijnt wanneer geprobeerd wordt het te openen.

Dan het goede nieuws - we kunnen dit probleem oplossen!

U moet uw SDD VM afsluiten en deregistreren (d.w.z. verwijderen, maar alleen verwijderen, bestanden niet verwijderen!) uit VirtualBox.
Voeg de volgende drie (3) <ExtraDataItem....> regels toe aan uw Virtual Machine .vbox-bestand tussen <ExtraData></ExtraData>.
Als er nog geen ExtraData zijn, voeg ze dan toe onder MediaRegistry, als volgt.
<VirtualBox
<Machine ...
<MediaRegistry>
...
</MediaRegistry>
<ExtraData>
<ExtraDataItem name="VBoxInternal/Devices/pcbios/0/Config/DmiExposeProcInf" value="1"/>
<ExtraDataItem name="VBoxInternal/Devices/pcbios/0/Config/DmiBoardSerial" value="JAGUARGOINTO"/>
<ExtraDataItem name="VBoxInternal/Devices/pcbios/0/Config/DmiSystemSerial" value="YOURSELF"/>
</ExtraData>
...
</Machine>
</VirtualBox>
Voeg uw virtuele machine weer toe (d.w.z. registreer deze) aan VirtualBox.
Start uw VM en doe al uw normale magie.
U kunt de correcte hardwareconfiguratie verifiëren met de volgende commando's:
wmic BaseBoard get SerialNumber /FORMAT:list
wmic BIOS get SerialNumber /FORMAT:list
wmic CPU get ProcessorID /FORMAT:list
Omdat de "hardware" nu is gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden bij SDD.
En ziehier - klik op "Launch Legacy IDS Tools" en het opent na een korte tijd. Het kan ook "knipperen" en verdwijnen, maar na een tijdje verschijnt het.
Graag gedaan,
tlindi
"

Discussion starter · #437 · (Edited)
UPDATE 23/09/2025
SDD 131 (Native) en IDS 118,119,125 toegevoegd
Alle ongetest omdat ze via mijn telefoon zijn geüpload!

421 - 437 of 437 Posts