Jaguar Forum banner
21 - 31 of 31 Posts
Discussion starter · #21 ·
Nie jestem prawnikiem, ale warto wysłać im wiadomość, że zamierzasz odrzucić samochód. Może to nadać pilności ich odpowiedzi i skłonić ich do odesłania samochodu w celu inspekcji.
Nie jestem pewien, czy poinformowanie ich wcześniej o problemach faktycznie zatrzymuje zegar. To powszechne w prawie. W przeciwnym razie nieuczciwi dealerzy mogliby po prostu zwlekać z Tobą ponad 30 dni.

Problem z tego rodzaju sprzedażą polega na tym, że z perspektywy dealera zyski są bardzo małe, a samochód najprawdopodobniej będzie miał jeden lub dwa problemy. Jest to więc obszar o bardzo wysokim ryzyku handlu, który przyciąga tych, którzy lubią działać na granicy prawa, i tych, którzy chcieliby być uczciwi, ale mają trudności. Właściwi, legalni dealerzy z tego powodu starają się unikać tego obszaru rynku.

Ostatnim razem, gdy kupiłem samochód na tym rynku, zagnałem dealera w róg, oferując zapłacenie opłaty za nowy przegląd techniczny (miał jeszcze kilka miesięcy), zanim go odebrałem. Ponieważ wcześniej powiedział, że samochód jest mechanicznie idealny w ramach swojej sprzedaży, tak naprawdę nie miał wyboru, jak się zgodzić. Oczywiście nie zdał i musiał wydać kilkaset funtów na jego naprawę - więc kiedy alternator zawiódł kilka tygodni później i zadzwoniłem do niego, zaproponował, że zabierze samochód z powrotem. Było oczywiste, że już poniósł straty lub poniósłby je w związku z tą naprawą, więc miałem pewną sympatię. Postanowiłem więc, że skoro podoba mi się samochód i chcę go zatrzymać, dla własnego spokoju, sam zrobię alternator, gwarantując w ten sposób jakość naprawy (a nie z jakiegoś złomowiska, który zawiedzie 2 miesiące później).
Czasami, jeśli lubisz samochód i zamierzasz go zatrzymać, musisz zacisnąć zęby i wydać kilka funtów, aby doprowadzić go do stanu, w jakim chcesz.

Żeby wrócić na chwilę do rzeczywistości - co tak naprawdę wiemy?
Wskaźnik paliwa - już o tym wiedziałeś
Pasek rozrządu - kupując jakikolwiek samochód bez FSH, to oczywiste.
Zamek w drzwiach - powszechny problem w tych samochodach - niedrogi i niezbyt trudny do naprawienia. Poszukaj tutaj.

Widzę więc, że trzeba wydać może 600 funtów na naprawę tych problemów.
Co do reszty - jeśli lista kodów błędów nie została zresetowana od dłuższego czasu i biorąc pod uwagę, że samochód stał przez jakiś czas z niskim akumulatorem, spodziewam się mnóstwa zapisanych kodów błędów.
Mój własny XF jest w 100% idealny, ale jestem przekonany, że gdybym go zeskanował, znalazłbym 2 lub 3 zapisane kody błędów. Niekoniecznie jest to dobry wskaźnik dobrego lub złego samochodu.

Jeśli byłby mój, zgodziłbym się z dealerem na następujące kwestie.
Wyzerowałbym kody, pojeździł nim przez kilka tygodni i ponownie zeskanował. Jeśli wszystko wyglądałoby znacznie lepiej, umówiłbym go do mojego lokalnego warsztatu i zlecił naprawę tych problemów. Jeśli zwróci 77 kodów lub wróci coś drogiego, wtedy on dostaje samochód z powrotem.
@jberks Nie jestem mechanikiem, ale liczby po prawej stronie pierwszych testów są czerwone, chyba że jest to 0. :'(

PCM (Moduł sterowania układem napędowym) 15
TCM (Moduł sterowania skrzynią biegów) 4
ABS (Moduł sterowania ABS) 2
RCM (Moduł sterowania układem bezpieczeństwa (RCM)) 2
IPC (Moduł sterowania zestawem wskaźników) 22
PBM (Moduł sterowania hamulcem postojowym) 4
BCM (Centralna skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem)) 4
GSM (Moduł zmiany biegów) 3
ICS (System klasyfikacji uderzeń) 2
VIM (Moduł sterowania immobilizerem pojazdu) 0
BCMB (Dodatkowa skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem
B)) 5
DDM (Moduł drzwi kierowcy) 5
DSM (Moduł fotela kierowcy) 1
FACP (Zintegrowany panel sterowania) 2
HVAC (Moduł sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją
) 11
ICM (Moduł sterowania informacjami) 4
PAM (Moduł sterowania wspomaganiem parkowania) 0
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 2
PDM (Moduł drzwi pasażera) 5
RFA (Moduł pojazdu bezkluczykowego) 3
SODL (Moduł wykrywania obiektów z boku - lewy) 0
SODR (Moduł wykrywania obiektów z boku - prawy) 0
DTC ( 94 )
PCM (Moduł sterowania układem napędowym) ( 15 DTCs )
DTC Opis Status
U0416-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania dynamiką pojazdu. Intermittent
P065B-16 Wydajność/zakres obwodu sterowania generatorem. Intermittent
P0658-00 Niskie napięcie zasilania obwodu A siłownika. Intermittent
P115B-00 Niski poziom paliwa - wymuszone wyłączenie silnika. Intermittent
P115A-68 Niski poziom paliwa - wymuszona ograniczona moc. Intermittent
P115A-00 Niski poziom paliwa - wymuszona ograniczona moc. Intermittent
P2263-22 Wydajność układu doładowania turbosprężarki/sprężarki. Historia
P250A-92 Obwód czujnika poziomu oleju silnikowego Intermittent
P0195-00 Obwód czujnika temperatury oleju silnikowego (EOT). Historia
U0415-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Intermittent
U0167-00 Utracono komunikację z modułem sterowania immobilizerem pojazdu. Intermittent
P064D-00 Wydajność procesora czujnika tlenu wewnętrznego modułu sterowania (bank 2) Intermittent
U0128-00 Utracono komunikację z modułem sterowania hamulcem postojowym Historia
U0151-08 Utracono komunikację z modułem sterowania układem bezpieczeństwa
(RCM). Historia
P060B-63 Wydajność przetwarzania analogowo-cyfrowego wewnętrznego modułu sterowania. Historia
TCM (Moduł sterowania skrzynią biegów) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
U0122-87 Utracono komunikację z modułem sterowania dynamiką pojazdu. Historia
B1087-87 Magistrala LIN A Historia
U101B-87 Utracono komunikację z modułem zmiany biegów (GSM) -
wiele magistrali Historia
P0500-81 Czujnik prędkości pojazdu (VSS) A. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 3
ABS (Moduł sterowania ABS) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U0402-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania skrzynią biegów (TCM) Intermittent
U3003-62 Napięcie akumulatora Intermittent
RCM (Moduł sterowania układem bezpieczeństwa (RCM)) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
B00D2-01 Wskaźnik usterki układu bezpieczeństwa 1 Historia
B00D5-11 Wskaźnik wyłączenia pasażera układu bezpieczeństwa Historia
IPC (Moduł sterowania zestawem wskaźników) ( 22 DTCs )
DTC Opis Status
B1009-87 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B100A-87 Autoryzacja pompy paliwa Intermittent
B100B-67 Autoryzacja uziemienia blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100C-67 Autoryzacja zasilania blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100C-87 Autoryzacja zasilania blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100D-87 Autoryzacja blokady kolumny kierownicy Intermittent
B1024-87 Jednostka sterująca rozruchem Intermittent
B112B-87 Moduł kierownicy (SWM) Historia
B1B01-67 Transponder klucza Intermittent
B1B01-87 Transponder klucza Intermittent
B1B33-64 Przesyłanie identyfikatora docelowego Historia
B1B33-87 Przesyłanie identyfikatora docelowego Historia
B1C34-94 Elektrozawór teleskopu kolumny kierownicy. Intermittent
B1D36-15 Obwód połączeniowy przełącznika kierunkowskazów. Historia
U0121-00 Utracono komunikację z modułem sterowania ABS Historia
U0128-00 Utracono komunikację z modułem sterowania hamulcem postojowym Historia
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U0151-00 Utracono komunikację z modułem sterowania układem bezpieczeństwa
(RCM). Historia
U0156-00 Utracono komunikację z centrum informacyjnym A Historia
U0208-00 Utracono komunikację z modułem sterowania fotelem A Intermittent
U0214-00 Utracono komunikację z funkcją zdalnego uruchamiania. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 4
U3003-16 Napięcie akumulatora Historia
PBM (Moduł sterowania hamulcem postojowym) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
P1571-64 Przełącznik hamulca Historia
U0100-00 Utracono komunikację z ECM/PCM A Historia
U0415-00 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Intermittent
U3006-16 Zasilanie wejściowe modułu sterowania A Historia
BCM (Centralna skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem)) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
B1009-63 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B1009-64 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B102B-67 Klucz pasywny Tymczasowy
B10F3-15 Lewa przednia lampa pozycyjna Intermittent
GSM (Moduł zmiany biegów) ( 3 DTCs )
DTC Opis Status
U0415-92 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Historia
U0422-81 Nieprawidłowe dane wysłane z BCM Historia
U3003-16 Napięcie akumulatora Historia
ICS (System klasyfikacji uderzeń) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U3003-16 Napięcie akumulatora Intermittent
U0100-00 Utracono komunikację z ECM/PCM A Intermittent
BCMB (Dodatkowa skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem B)) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
P0460-15 Obwód czujnika poziomu paliwa A. Historia
P1346-15 Obwód czujnika poziomu paliwa B Historia
B100A-63 Autoryzacja pompy paliwa Intermittent
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Historia
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Historia
DDM (Moduł drzwi kierowcy) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
C1B14-15 Zasilanie czujnika 1. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 5
B10EB-11 Silnik podwójnego ryglowania drzwi kierowcy Intermittent
B1108-11 Silnik centralnego zamka drzwi kierowcy Historia
B1108-15 Silnik centralnego zamka drzwi kierowcy Historia
U2101-00 Niezgodna konfiguracja modułu sterowania Historia
DSM (Moduł fotela kierowcy) ( 1 DTC )
DTC Opis Status
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Historia
FACP (Zintegrowany panel sterowania) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U0156-00 Utracono komunikację z centrum informacyjnym A Intermittent
HVAC (Moduł sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją) ( 11 DTCs )
DTC Opis Status
B1081-00 Lewy silnik przepustnicy temperatury Intermittent
B1082-00 Prawy silnik przepustnicy temperatury Intermittent
B1085-00 Silnik przepustnicy odmrażania Intermittent
B1086-00 Silnik przepustnicy dystrybucji powietrza Intermittent
B11ED-96 Moduł sterowania grzałką elektryczną Intermittent
B11F8-00 Lewy zewnętrzny wylot powietrza Intermittent
B11F9-00 Lewa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittent
B11FA-00 Prawa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittent
B11FB-00 Prawy zewnętrzny wylot powietrza Intermittent
U0010-88 Magistrala komunikacyjna MS CAN Historia
U3000-87 Moduł sterowania Historia
ICM (Moduł sterowania informacjami) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Intermittent
U0197-00 Utracono komunikację z modułem sterowania telefonem. Intermittent
U1A24-00 Pierścień MOST kompletny, brak komunikacji. Intermittent
U3000-87 Moduł sterowania Intermittent
PDM (Moduł drzwi pasażera) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 6
B10EC-11 Silnik podwójnego ryglowania drzwi pasażera Intermittent
B1109-11 Silnik centralnego zamka drzwi pasażera Historia
B110B-11 Silnik centralnego zamka tylnych drzwi pasażera Intermittent
B1D06-15 Obwód lewego kierunkowskazu. Intermittent
U2101-00 Niezgodna konfiguracja modułu sterowania Historia
RFA (Moduł pojazdu bezkluczykowego) ( 3 DTCs )
DTC Opis Status
B10C4-00 Prawy tylny przełącznik otwierania. Intermittent
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U201F-13 Odbiornik zewnętrzny Intermittent
 
Gdyby ta lista była aktualna i ważna, samochód stałby na poboczu z parą wydobywającą się z niego i odpadającymi drzwiami.

Wygląda to na lata przechowywanych kodów. Co powinien był ci powiedzieć twój warsztat.

Każdy samochód od czasu do czasu uruchamia kody. W 99% przypadków można je zignorować i tylko te, które powracają lub są związane z rzeczywistymi problemami, są warte dalszego rozważenia.

Niski poziom naładowania akumulatora w XF (i każdy XF w używanym systemie samochodowym z pewnością miał niski poziom naładowania akumulatora) spowoduje generowanie błędnych kodów usterek. Jeśli działa dobrze (i zakładam, że nie kupiłbyś go, gdyby tak nie było), nie zwracałbym na nie w tej chwili uwagi.

Wymaż je, uruchom i zobacz. (co powinien był ci powiedzieć twój warsztat - dlatego jestem obecnie bardziej podejrzliwy wobec twojego mechanika niż wobec twojego dealera).

Wszystko jest kwestią stopnia. Jeśli mój samochód zgłasza usterkę, która włącza ostrzeżenie, moją pierwszą reakcją jest jej usunięcie. Jeśli powróci, wtedy prosto do warsztatu. Miałem jeden kilka miesięcy temu. "Ograniczona wydajność" - odczytałem kod, usunąłem go i ... nigdy więcej go nie widziałem. I to w samochodzie, który spędza co najmniej 8 godzin tygodniowo przy ponad 70 na autostradzie i przy pełnym przyspieszeniu na drogach dojazdowych. Ma teraz 12 lat i 116 tys. km na liczniku. Właśnie wrócił z serwisu. Mają stałą instrukcję, cokolwiek jest potrzebne, zrób. Wrócił - nowy olej i wszystkie filtry - nic więcej nie potrzeba. Fakt, że kilka miesięcy temu miałem błąd ograniczonej wydajności? Zapomniany.

Pokaż mi taksówkę, w której nie świeci się kontrolka EML. A jednak nadal działają doskonale i niezawodnie.

Zignoruj te kody, na tym etapie są bez znaczenia.
 
Discussion starter · #24 ·
Jeśli ta lista byłaby aktualna i ważna, samochód stałby na poboczu z parą wydobywającą się z niego i odpadającymi drzwiami.

Wygląda to na lata zapisanych kodów. Co powinien był ci powiedzieć twój warsztat.
Każdy samochód uruchamia kody od czasu do czasu. W 99% przypadków można je zignorować i tylko te, które powracają lub są związane z rzeczywistymi problemami, są warte dalszego rozważenia.
Niski poziom naładowania akumulatora w XF (a każdy XF w systemie samochodów używanych z pewnością miał niski poziom naładowania akumulatora) spowoduje generowanie błędnych kodów błędów. Jeśli działa dobrze (i zakładam, że nie kupiłbyś go, gdyby tak nie było), nie zwracałbym na nie w tej chwili uwagi.
Wymaż je, uruchom i zobacz. (co powinien był ci powiedzieć twój warsztat - dlatego jestem obecnie bardziej podejrzliwy wobec twojego mechanika niż wobec twojego dealera).

To wszystko kwestia stopnia. Jeśli mój samochód wyrzuca błąd, który włącza ostrzeżenie, moją pierwszą reakcją jest jego wyczyszczenie. Jeśli powróci, wtedy prosto do warsztatu. Miałem jeden kilka miesięcy temu. "Ograniczona wydajność" - odczytałem kod, wyczyściłem go i ... nigdy więcej go nie widziałem. I to w samochodzie, który spędza co najmniej 8 godzin tygodniowo przy prędkości znacznie powyżej 70 na autostradzie i przy pełnym przyspieszeniu na drogach dojazdowych. Ma teraz 12 lat i 116 tys. km na liczniku. Właśnie wrócił z serwisu. Mają stałą instrukcję, cokolwiek jest potrzebne, zrób. Wrócił - nowy olej i wszystkie filtry - nic więcej nie było potrzebne. Fakt, że kilka miesięcy temu miałem błąd ograniczonej wydajności? Zapomniane.

Pokaż mi taksówkę, w której nie świeci się kontrolka EML. A jednak nadal jeżdżą doskonale i niezawodnie.

Zignoruj te kody, na tym etapie są bez znaczenia.
@jberks Skontaktuję się z warsztatem i poproszę ich o usunięcie kodów i działanie od tego momentu.
Dziękuję wszystkim za cierpliwość.
Nadal nie ufam dealerowi, ponieważ skłamał, aby kryć swoje tyłki, a brak informacji to jedno, kłamstwo to coś innego.
:)
 
Discussion starter · #25 ·
Tylko na marginesie, przejechałem nim tylko 100 mil od czasu, gdy go dostałem - wliczając w to 40-milową podróż powrotną. Czy przejeżdżam wystarczająco dużo mil, aby móc 'wyzwolić' jakieś legalne kody, jeśli mój przebieg jest tak niski?
 
Na marginesie, przejechałem nim tylko 100 mil od czasu, gdy go dostałem - wliczając w to 40-milową podróż powrotną. Czy przejeżdżam wystarczająco dużo mil, aby móc 'wyzwolić' jakieś legalne kody, jeśli mój przebieg jest tak niski?
Jakiekolwiek poważne problemy powinny pojawić się podczas 30-minutowej jazdy, a kiedy mówię 'pojawić się', mam na myśli to, że będziesz wiedział bez czytania kodów. Utrata mocy, wypadanie zapłonów, drgania itp. Ogólnie słaba praca silnika.
Przetestowałbym to - powolny ruch uliczny, stała jazda ze stałą prędkością, prędkości autostradowe i szereg testów przyspieszenia z pedałem gazu w podłodze. Jeśli samochód nadal będzie działał dobrze, nie przejmowałbym się tym.
Mógłbyś ponownie odczytać kody, aby mieć pewność, ale jak wspomniano powyżej, czasami kody pojawiają się losowo i musisz mieć pewność, że akumulator jest najpierw sprawny, w przeciwnym razie za pierwszym razem, gdy go uruchomisz, pojawi się mnóstwo kodów i wszystkie zakłady są przegrane.
Wiele z powyższych kodów wygląda dla mnie na problemy z niskim napięciem
rzeczy takie jak
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Intermittentny
U0197-00 Utracono komunikację z modułem sterowania telefonem. Intermittentny
U1A24-00 MOST ring kompletny, brak komunikacji. Intermittentny
B1081-00 Lewy silnik klapy temperatury Intermittentny
B1082-00 Prawy silnik klapy temperatury Intermittentny
B1085-00 Silnik klapy odmrażania Intermittentny
B1086-00 Silnik klapy dystrybucji powietrza Intermittentny
B11ED-96 Moduł sterowania nagrzewnicą elektryczną Intermittentny
B11F8-00 Lewy zewnętrzny otwór wentylacyjny Intermittentny
B11F9-00 Lewa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittentny
B11FA-00 Prawa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittentny
B11FB-00 Prawy zewnętrzny otwór wentylacyjny Intermittentny
U0010-88 Magistrala komunikacyjna MS CAN Historia
to najprawdopodobniej problemy z niskim napięciem.

Więc jeśli akumulator ma ponad 3 lata lub jest tani, prawdopodobnie najlepiej zaplanować również wymianę.
 
Discussion starter · #27 ·
I jeszcze jedna dziwna rzecz - żeby udowodnić, że nie ufam dealerowi, tak daleko jak mogę go opluć - właśnie zadzwoniłem do DVLA, ponieważ nie mam V5 i pisze, że żaden właściciel nie jest zarejestrowany? Naprawdę nie czuję się dobrze z tym, co się stało :'( :'(
 
Discussion starter · #28 ·
Wszelkie poważne problemy powinny pojawić się podczas 30-minutowej jazdy, a kiedy mówię „pojawić się”, mam na myśli, że będziesz wiedział bez czytania kodów. Utrata mocy, wypadanie zapłonów, szarpanie itp. Ogólnie słaba praca silnika.
Przetestowałbym to - powolny ruch w korku, stała jazda ze stałą prędkością, prędkości autostradowe i szereg testów przyspieszenia z pedałem gazu w podłodze. Jeśli samochód nadal będzie działał dobrze, nie myślałbym o tym więcej.
Mógłbyś ponownie odczytać kody, żeby mieć pewność, ale jak wspomniano powyżej, kody czasami pojawiają się losowo i musisz mieć pewność, że akumulator jest najpierw sprawny, w przeciwnym razie przy pierwszym uruchomieniu pojawi się mnóstwo kodów i wszystkie zakłady są przegrane.
Wiele z powyższych kodów wygląda dla mnie na problemy z niskim napięciem
rzeczy takie jak
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Intermittentny
U0197-00 Utracono komunikację z modułem sterowania telefonem. Intermittentny
U1A24-00 Pierścień MOST zakończony, brak komunikacji. Intermittentny
B1081-00 Lewy silnik klapy temperatury Intermittentny
B1082-00 Prawy silnik klapy temperatury Intermittentny
B1085-00 Silnik klapy odmrażania Intermittentny
B1086-00 Silnik klapy rozdziału powietrza Intermittentny
B11ED-96 Moduł sterowania nagrzewnicą elektryczną Intermittentny
B11F8-00 Lewy zewnętrzny otwór wentylacyjny Intermittentny
B11F9-00 Lewa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittentny
B11FA-00 Prawa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittentny
B11FB-00 Prawy zewnętrzny otwór wentylacyjny Intermittentny
U0010-88 Magistrala komunikacyjna MS CAN Historia
to najprawdopodobniej problemy z niskim napięciem.

Jeśli więc akumulator ma ponad 3 lata lub jest tani, prawdopodobnie najlepiej zaplanować również wymianę.
Akumulator to coś, co mogę sam wymienić, prawda? Czy jestem bardziej blondynką niż Davie?
 
Akumulator to coś, co mogę sam wymienić, prawda? Czy może jestem bardziej blondynką niż Davie?
Absolutnie. W Twoim samochodzie nie powinno być BMS, więc nic do zresetowania - po prostu upewnij się, że ustawiasz prawidłową polaryzację i zresetuj szyby po zakończeniu. Należy pamiętać, że śruba mocująca zacisk akumulatora może się zablokować (nakrętka jest narażona na działanie czynników atmosferycznych), więc przedtem trochę WD40 itp. i bądź ostrożny.
To powiedziawszy, za 15 funtów Halfords przyjedzie do Twojego domu, wymieni go za Ciebie i zabierze stary - więc prawie nie warto się wysilać!
Jeśli zrobisz to sam, Tayna Batteries są wysoce polecane, a kanał YouTube "Number27" ma kod rabatowy.

Brak właściciela może oznaczać, że otrzymali "Sprzedałem samochód", ale nie Twój "Kupiłem samochód". Dealer nie klasyfikuje się jako 'właściciel', więc po prostu oznacza to, że oficjalnie jest nadal notowany w handlu. Czy wysłałeś już swoją część? Jeśli nie, to może dealer jest do bani z papierkową robotą. (Słyszałem też, że DVLA jest w tej chwili trochę powolne, nie jestem pewien, ile w tym prawdy).
W najgorszym przypadku poczekaj jeszcze kilka tygodni i złóż wniosek o nowy V5.
 
15 funtów za wyciągnięcie starego akumulatora i włożenie nowego brzmi dla mnie jak okazja, to trochę wstrętna robota, biorąc pod uwagę, gdzie się znajduje.

Upewnij się tylko, że dajesz X250 czas na pełne wyłączenie przed odłączeniem akumulatora.
 
Discussion starter · #31 ·
Jeśli ta lista byłaby aktualna i ważna, samochód stałby na poboczu z parą wydobywającą się z niego i odpadającymi drzwiami.

Wygląda to na lata zapisanych kodów. Co powinien był ci powiedzieć twój warsztat.
Każdy samochód uruchamia kody od czasu do czasu. W 99% przypadków można je zignorować i tylko te, które powracają lub są związane z faktycznymi problemami, są warte dalszego badania.
Niski poziom naładowania akumulatora w XF (a każdy XF w używanym systemie samochodowym z pewnością miał niski poziom naładowania akumulatora) spowoduje generowanie błędnych kodów błędów. Jeśli działa dobrze (i zakładam, że nie kupiłbyś go, gdyby tak nie było), nie zwracałbym na nie w tej chwili uwagi.
Wymaż je, uruchom i zobacz. (co powinien był ci powiedzieć twój warsztat - dlatego jestem obecnie bardziej podejrzliwy wobec twojego mechanika niż wobec twojego dealera).

To wszystko kwestia stopnia. Jeśli mój samochód wyrzuca błąd, który włącza ostrzeżenie, moją pierwszą reakcją jest jego wyczyszczenie. Jeśli powróci, wtedy prosto do warsztatu. Miałem taki kilka miesięcy temu. "Ograniczona wydajność" - odczytałem kod, wyczyściłem go i ... nigdy więcej go nie widziałem. I to w samochodzie, który spędza co najmniej 8 godzin tygodniowo przy ponad 70 na autostradzie i przy pełnym przyspieszeniu na drogach dojazdowych. Ma teraz 12 lat i 116 tys. km na liczniku. Właśnie wrócił z serwisu. Mają stałą instrukcję, cokolwiek jest potrzebne, zrób. Wrócił - nowy olej i wszystkie filtry - nic więcej nie było potrzebne. Fakt, że kilka miesięcy temu miałem błąd ograniczonej wydajności? Zapomniany.

Pokaż mi taksówkę, w której nie świeci się kontrolka EML. A jednak nadal jeżdżą doskonale i niezawodnie.

Zignoruj te kody, na tym etapie są bez znaczenia.
Zarejestrowany jutro w warsztacie w celu wyczyszczenia kodów...... :)
Dziękuję wszystkim za bycie tak uprzejmymi i pouczającymi.
Zaktualizuję, kiedy i jeśli.
:)
 
21 - 31 of 31 Posts