Nie jestem prawnikiem, ale warto wysłać im wiadomość, że zamierzasz odrzucić samochód. Może to nadać pilności ich odpowiedzi i skłonić ich do odesłania samochodu w celu inspekcji.
Nie jestem pewien, czy poinformowanie ich wcześniej o problemach faktycznie zatrzymuje zegar. To powszechne w prawie. W przeciwnym razie nieuczciwi dealerzy mogliby po prostu zwlekać z Tobą ponad 30 dni.
Problem z tego rodzaju sprzedażą polega na tym, że z perspektywy dealera zyski są bardzo małe, a samochód najprawdopodobniej będzie miał jeden lub dwa problemy. Jest to więc obszar o bardzo wysokim ryzyku handlu, który przyciąga tych, którzy lubią działać na granicy prawa, i tych, którzy chcieliby być uczciwi, ale mają trudności. Właściwi, legalni dealerzy z tego powodu starają się unikać tego obszaru rynku.
Ostatnim razem, gdy kupiłem samochód na tym rynku, zagnałem dealera w róg, oferując zapłacenie opłaty za nowy przegląd techniczny (miał jeszcze kilka miesięcy), zanim go odebrałem. Ponieważ wcześniej powiedział, że samochód jest mechanicznie idealny w ramach swojej sprzedaży, tak naprawdę nie miał wyboru, jak się zgodzić. Oczywiście nie zdał i musiał wydać kilkaset funtów na jego naprawę - więc kiedy alternator zawiódł kilka tygodni później i zadzwoniłem do niego, zaproponował, że zabierze samochód z powrotem. Było oczywiste, że już poniósł straty lub poniósłby je w związku z tą naprawą, więc miałem pewną sympatię. Postanowiłem więc, że skoro podoba mi się samochód i chcę go zatrzymać, dla własnego spokoju, sam zrobię alternator, gwarantując w ten sposób jakość naprawy (a nie z jakiegoś złomowiska, który zawiedzie 2 miesiące później).
Czasami, jeśli lubisz samochód i zamierzasz go zatrzymać, musisz zacisnąć zęby i wydać kilka funtów, aby doprowadzić go do stanu, w jakim chcesz.
Żeby wrócić na chwilę do rzeczywistości - co tak naprawdę wiemy?
Wskaźnik paliwa - już o tym wiedziałeś
Pasek rozrządu - kupując jakikolwiek samochód bez FSH, to oczywiste.
Zamek w drzwiach - powszechny problem w tych samochodach - niedrogi i niezbyt trudny do naprawienia. Poszukaj tutaj.
Widzę więc, że trzeba wydać może 600 funtów na naprawę tych problemów.
Co do reszty - jeśli lista kodów błędów nie została zresetowana od dłuższego czasu i biorąc pod uwagę, że samochód stał przez jakiś czas z niskim akumulatorem, spodziewam się mnóstwa zapisanych kodów błędów.
Mój własny XF jest w 100% idealny, ale jestem przekonany, że gdybym go zeskanował, znalazłbym 2 lub 3 zapisane kody błędów. Niekoniecznie jest to dobry wskaźnik dobrego lub złego samochodu.
Jeśli byłby mój, zgodziłbym się z dealerem na następujące kwestie.
Wyzerowałbym kody, pojeździł nim przez kilka tygodni i ponownie zeskanował. Jeśli wszystko wyglądałoby znacznie lepiej, umówiłbym go do mojego lokalnego warsztatu i zlecił naprawę tych problemów. Jeśli zwróci 77 kodów lub wróci coś drogiego, wtedy on dostaje samochód z powrotem.
@jberks Nie jestem mechanikiem, ale liczby po prawej stronie pierwszych testów są czerwone, chyba że jest to 0. :'(
PCM (Moduł sterowania układem napędowym) 15
TCM (Moduł sterowania skrzynią biegów) 4
ABS (Moduł sterowania ABS) 2
RCM (Moduł sterowania układem bezpieczeństwa (RCM)) 2
IPC (Moduł sterowania zestawem wskaźników) 22
PBM (Moduł sterowania hamulcem postojowym) 4
BCM (Centralna skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem)) 4
GSM (Moduł zmiany biegów) 3
ICS (System klasyfikacji uderzeń) 2
VIM (Moduł sterowania immobilizerem pojazdu) 0
BCMB (Dodatkowa skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem
B)) 5
DDM (Moduł drzwi kierowcy) 5
DSM (Moduł fotela kierowcy) 1
FACP (Zintegrowany panel sterowania) 2
HVAC (Moduł sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją
) 11
ICM (Moduł sterowania informacjami) 4
PAM (Moduł sterowania wspomaganiem parkowania) 0
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 2
PDM (Moduł drzwi pasażera) 5
RFA (Moduł pojazdu bezkluczykowego) 3
SODL (Moduł wykrywania obiektów z boku - lewy) 0
SODR (Moduł wykrywania obiektów z boku - prawy) 0
DTC ( 94 )
PCM (Moduł sterowania układem napędowym) ( 15 DTCs )
DTC Opis Status
U0416-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania dynamiką pojazdu. Intermittent
P065B-16 Wydajność/zakres obwodu sterowania generatorem. Intermittent
P0658-00 Niskie napięcie zasilania obwodu A siłownika. Intermittent
P115B-00 Niski poziom paliwa - wymuszone wyłączenie silnika. Intermittent
P115A-68 Niski poziom paliwa - wymuszona ograniczona moc. Intermittent
P115A-00 Niski poziom paliwa - wymuszona ograniczona moc. Intermittent
P2263-22 Wydajność układu doładowania turbosprężarki/sprężarki. Historia
P250A-92 Obwód czujnika poziomu oleju silnikowego Intermittent
P0195-00 Obwód czujnika temperatury oleju silnikowego (EOT). Historia
U0415-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Intermittent
U0167-00 Utracono komunikację z modułem sterowania immobilizerem pojazdu. Intermittent
P064D-00 Wydajność procesora czujnika tlenu wewnętrznego modułu sterowania (bank 2) Intermittent
U0128-00 Utracono komunikację z modułem sterowania hamulcem postojowym Historia
U0151-08 Utracono komunikację z modułem sterowania układem bezpieczeństwa
(RCM). Historia
P060B-63 Wydajność przetwarzania analogowo-cyfrowego wewnętrznego modułu sterowania. Historia
TCM (Moduł sterowania skrzynią biegów) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
U0122-87 Utracono komunikację z modułem sterowania dynamiką pojazdu. Historia
B1087-87 Magistrala LIN A Historia
U101B-87 Utracono komunikację z modułem zmiany biegów (GSM) -
wiele magistrali Historia
P0500-81 Czujnik prędkości pojazdu (VSS) A. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 3
ABS (Moduł sterowania ABS) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U0402-68 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania skrzynią biegów (TCM) Intermittent
U3003-62 Napięcie akumulatora Intermittent
RCM (Moduł sterowania układem bezpieczeństwa (RCM)) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
B00D2-01 Wskaźnik usterki układu bezpieczeństwa 1 Historia
B00D5-11 Wskaźnik wyłączenia pasażera układu bezpieczeństwa Historia
IPC (Moduł sterowania zestawem wskaźników) ( 22 DTCs )
DTC Opis Status
B1009-87 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B100A-87 Autoryzacja pompy paliwa Intermittent
B100B-67 Autoryzacja uziemienia blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100C-67 Autoryzacja zasilania blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100C-87 Autoryzacja zasilania blokady kolumny kierownicy Intermittent
B100D-87 Autoryzacja blokady kolumny kierownicy Intermittent
B1024-87 Jednostka sterująca rozruchem Intermittent
B112B-87 Moduł kierownicy (SWM) Historia
B1B01-67 Transponder klucza Intermittent
B1B01-87 Transponder klucza Intermittent
B1B33-64 Przesyłanie identyfikatora docelowego Historia
B1B33-87 Przesyłanie identyfikatora docelowego Historia
B1C34-94 Elektrozawór teleskopu kolumny kierownicy. Intermittent
B1D36-15 Obwód połączeniowy przełącznika kierunkowskazów. Historia
U0121-00 Utracono komunikację z modułem sterowania ABS Historia
U0128-00 Utracono komunikację z modułem sterowania hamulcem postojowym Historia
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U0151-00 Utracono komunikację z modułem sterowania układem bezpieczeństwa
(RCM). Historia
U0156-00 Utracono komunikację z centrum informacyjnym A Historia
U0208-00 Utracono komunikację z modułem sterowania fotelem A Intermittent
U0214-00 Utracono komunikację z funkcją zdalnego uruchamiania. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 4
U3003-16 Napięcie akumulatora Historia
PBM (Moduł sterowania hamulcem postojowym) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
P1571-64 Przełącznik hamulca Historia
U0100-00 Utracono komunikację z ECM/PCM A Historia
U0415-00 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Intermittent
U3006-16 Zasilanie wejściowe modułu sterowania A Historia
BCM (Centralna skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem)) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
B1009-63 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B1009-64 Autoryzacja zapłonu Intermittent
B102B-67 Klucz pasywny Tymczasowy
B10F3-15 Lewa przednia lampa pozycyjna Intermittent
GSM (Moduł zmiany biegów) ( 3 DTCs )
DTC Opis Status
U0415-92 Nieprawidłowe dane wysłane z modułu sterowania ABS Historia
U0422-81 Nieprawidłowe dane wysłane z BCM Historia
U3003-16 Napięcie akumulatora Historia
ICS (System klasyfikacji uderzeń) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U3003-16 Napięcie akumulatora Intermittent
U0100-00 Utracono komunikację z ECM/PCM A Intermittent
BCMB (Dodatkowa skrzynka przyłączeniowa (moduł sterowania nadwoziem B)) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
P0460-15 Obwód czujnika poziomu paliwa A. Historia
P1346-15 Obwód czujnika poziomu paliwa B Historia
B100A-63 Autoryzacja pompy paliwa Intermittent
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Historia
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Historia
DDM (Moduł drzwi kierowcy) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
C1B14-15 Zasilanie czujnika 1. Historia
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 5
B10EB-11 Silnik podwójnego ryglowania drzwi kierowcy Intermittent
B1108-11 Silnik centralnego zamka drzwi kierowcy Historia
B1108-15 Silnik centralnego zamka drzwi kierowcy Historia
U2101-00 Niezgodna konfiguracja modułu sterowania Historia
DSM (Moduł fotela kierowcy) ( 1 DTC )
DTC Opis Status
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Historia
FACP (Zintegrowany panel sterowania) ( 2 DTCs )
DTC Opis Status
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U0156-00 Utracono komunikację z centrum informacyjnym A Intermittent
HVAC (Moduł sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją) ( 11 DTCs )
DTC Opis Status
B1081-00 Lewy silnik przepustnicy temperatury Intermittent
B1082-00 Prawy silnik przepustnicy temperatury Intermittent
B1085-00 Silnik przepustnicy odmrażania Intermittent
B1086-00 Silnik przepustnicy dystrybucji powietrza Intermittent
B11ED-96 Moduł sterowania grzałką elektryczną Intermittent
B11F8-00 Lewy zewnętrzny wylot powietrza Intermittent
B11F9-00 Lewa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittent
B11FA-00 Prawa wewnętrzna wentylacja powietrza Intermittent
B11FB-00 Prawy zewnętrzny wylot powietrza Intermittent
U0010-88 Magistrala komunikacyjna MS CAN Historia
U3000-87 Moduł sterowania Historia
ICM (Moduł sterowania informacjami) ( 4 DTCs )
DTC Opis Status
U0159-00 Utracono komunikację z modułem sterowania wspomaganiem parkowania. Intermittent
U0197-00 Utracono komunikację z modułem sterowania telefonem. Intermittent
U1A24-00 Pierścień MOST kompletny, brak komunikacji. Intermittent
U3000-87 Moduł sterowania Intermittent
PDM (Moduł drzwi pasażera) ( 5 DTCs )
DTC Opis Status
2010/ Jaguar/ XF (X250)/ 3.0L AJTD V6 Czas testu: 2024-06-11 12:59:40 Identyfikator raportu: MAXIA20240611125940
www.autel.com MaxiDAS DS808BT Strona 6
B10EC-11 Silnik podwójnego ryglowania drzwi pasażera Intermittent
B1109-11 Silnik centralnego zamka drzwi pasażera Historia
B110B-11 Silnik centralnego zamka tylnych drzwi pasażera Intermittent
B1D06-15 Obwód lewego kierunkowskazu. Intermittent
U2101-00 Niezgodna konfiguracja modułu sterowania Historia
RFA (Moduł pojazdu bezkluczykowego) ( 3 DTCs )
DTC Opis Status
B10C4-00 Prawy tylny przełącznik otwierania. Intermittent
U0140-00 Utracono komunikację z BCM. Intermittent
U201F-13 Odbiornik zewnętrzny Intermittent