Moje doświadczenie, warte przeczytania.
Często pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator i rejestrowanie wielu kodów błędów DTC, a ostatecznie gotowanie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnej skrzynki umieszczonej za osłoną nadkola po stronie pasażera, obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za osłoną nadkola i nad skrzynką. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna się łączyć z masą nadwozia, co powoduje wypalanie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika we współpracy z BCM. Ponieważ połączenie z masą jest niespójne ze względu na zmieniającą się zawartość wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak, ponieważ energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo przeładowywał i niedoładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Mam go od dwóch lat i miałem mnóstwo sporadycznych problemów elektrycznych. Znalazłem ten problem przypadkowo po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie podawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przez skrzynkę zaciskową za osłoną, a spalanie i śledzenie częściowo przepaliło wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator uległ zwarciu i zniszczył akumulator niedługo potem. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dilerowi Jaguara, którego znam i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Krótko po tym powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami błędów DTC. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/łączenia z masą.
Dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach.
Usunięcie osłony nadkola to dziesięciominutowa robota po zdjęciu koła i zdecydowanie zalecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem.
Jim
PS Będę publikował informacje o innych problemach i rozwiązaniach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, gdy znajdę czas, i uwierzcie mi, jest ich wiele!
Często pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator i rejestrowanie wielu kodów błędów DTC, a ostatecznie gotowanie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnej skrzynki umieszczonej za osłoną nadkola po stronie pasażera, obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za osłoną nadkola i nad skrzynką. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna się łączyć z masą nadwozia, co powoduje wypalanie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika we współpracy z BCM. Ponieważ połączenie z masą jest niespójne ze względu na zmieniającą się zawartość wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak, ponieważ energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo przeładowywał i niedoładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Mam go od dwóch lat i miałem mnóstwo sporadycznych problemów elektrycznych. Znalazłem ten problem przypadkowo po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie podawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przez skrzynkę zaciskową za osłoną, a spalanie i śledzenie częściowo przepaliło wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator uległ zwarciu i zniszczył akumulator niedługo potem. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dilerowi Jaguara, którego znam i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Krótko po tym powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami błędów DTC. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/łączenia z masą.
Dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach.
Usunięcie osłony nadkola to dziesięciominutowa robota po zdjęciu koła i zdecydowanie zalecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem.
Jim
PS Będę publikował informacje o innych problemach i rozwiązaniach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, gdy znajdę czas, i uwierzcie mi, jest ich wiele!