Jaguar Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Cześć, czy ktoś miał usterkę tylnych świateł LED tablicy rejestracyjnej? Zasilanie do nich uległo awarii. Obowiązkowy przegląd
Witamy na forum.

Sprawdź okablowanie wiązki bagażnika pod kątem przerw.
 
Moje doświadczenie, warte przeczytania.
Często pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator, rejestrowanie wielu kodów błędów DTC i ostatecznie uszkodzenie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnego zespołu typu skrzynkowego znajdującego się za osłoną nadkola po stronie pasażera obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za osłoną nadkola i nad skrzynką. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna się łączyć z masą nadwozia, co powoduje spalanie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika we współpracy z BCM. Ponieważ połączenie z masą jest niespójne ze względu na zmieniającą się zawartość wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak, ponieważ energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo przeładowywał i niedoładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Posiadam go od dwóch lat i miałem mnóstwo sporadycznych problemów elektrycznych. Odkryłem ten problem przypadkiem po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie podawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przez skrzynkę zaciskową za osłoną, a spalanie i ścieżka częściowo przepaliły wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator się zwarł i niedługo potem zabił akumulator. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dealerowi Jaguara, którego znam, i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Krótko po tym powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami DTC. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/łączenia z masą.
Dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach.
Usunięcie osłony nadkola to dziesięciominutowa robota po zdjęciu koła i gorąco polecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem.
Jim
PS Będę publikował o innych problemach i rozwiązaniach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, gdy znajdę czas, i uwierzcie mi, jest ich wiele!
Wow, stary, ten post to mój samochód w każdym calu. Jestem może kilkaset kliknięć od 80 000 km w moim 2013 xfr i dostaję naprawdę dziwne kody, mam roczny akumulator od Jaguara, który jest teraz do niczego i cały czas dostaję ostrzeżenie o braku ładowania akumulatora
To nie może być alternator, ponieważ podczas pracy wolty skaczą z 11,92 do 14,5-14,7 i włożyłem wieszak na koło pasowe, a przyciąganie magnetyczne było na tyle silne, że musiałem wyłączyć samochód, żeby zdjąć wieszak lol
Więc na pewno zdejmę to nadkole i poszukam tego, o czym piszesz
 
Jimathan, zostałeś okradziony. Nowy alternator i akumulator, łącznie z robocizną, kosztowały mnie 600 funtów.
Został okradziony?? Nie jestem pewien, jaki jest kurs przeliczeniowy z funtów na dolary kanadyjskie, ale w Albercie w Kanadzie dealer Jaguara pobiera ode mnie 600 dolarów, a to było tylko za akumulator, który sam zainstalowałem, ponieważ kosztowałoby mnie to prawie 400 dolarów więcej, żeby go zamontowali
 
Moje doświadczenie, warte przeczytania.
Często pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator, rejestrowanie wielu kodów błędów i ostatecznie gotowanie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnego zespołu typu skrzynkowego znajdującego się za wykładziną nadkola po stronie pasażera obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za wykładziną nadkola i nad skrzynką. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna łączyć się z masą nadwozia, co powoduje wypalanie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika we współpracy z BCM. Ponieważ połączenie z masą jest niespójne ze względu na zmieniającą się zawartość wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak, ponieważ energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo przeładowywał i niedoładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Posiadam go od dwóch lat i miałem mnóstwo przerywanych problemów elektrycznych. Znalazłem ten problem przypadkowo po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie podawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przy skrzynce zaciskowej za wykładziną, a spalanie i ślady częściowo przepaliły wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator się zwarł i niedługo potem zabił akumulator. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dealerowi Jaguara, którego znam, i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Niedługo potem powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami błędów. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/łączenia z masą.
Dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach.
Usunięcie wykładziny nadkola to dziesięciominutowa robota po zdjęciu koła i zdecydowanie zalecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem.
Jim
PS Będę publikował o innych problemach i rozwiązaniach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, kiedy znajdę czas, i uwierz mi, jest ich wiele!
Jim, bardzo dziękuję za poświęcony czas i podzielenie się dogłębną wiedzą - a także zdjęciem! Bardzo doceniam Twoją hojność. Zamierzam zastosować się do Twojej rady i zabrać samochód od głównego dealera do niezależnego warsztatu Jaguara - kiedy będą mogli przyjąć samochód - na początku września! Pozdrawiam, Michael Stuart
 
Moje doświadczenie, warte przeczytania. Powszechnie pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator i rejestrowanie wielu kodów DTC, a ostatecznie gotowanie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnego zespołu typu skrzynkowego znajdującego się za wykładziną nadkola po stronie pasażera obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za wykładziną nadkola i nad skrzynią. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna prowadzić do masy, co powoduje spalenie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika w połączeniu z BCM. Ponieważ ścieżka do masy jest niespójna z powodu zmieniającej się zawartości wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak dlatego, że energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo przeładowywał i niedoładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Posiadam go od dwóch lat i miałem mnóstwo sporadycznych problemów elektrycznych. Znalazłem ten problem przypadkiem po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie dawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przez skrzynkę zaciskową za wykładziną, a spalenie i śledzenie częściowo przepaliły wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator się zwarł i niedługo potem zabił akumulator. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dilerowi Jaguara, którego znam i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Niedługo potem powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami DTC. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/ścieżki do masy. Główni dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach. Usunięcie wykładziny nadkola to dziesięciominutowa robota po zdjęciu koła i gorąco polecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem. Jim PS Będę publikował o innych problemach i rozwiązaniach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, kiedy znajdę czas, i uwierz mi, jest ich wiele!
Czy jest numer części dla tego modułu lub skrzynki? Mam ten sam problem, za mało prądu idzie do pompy spryskiwaczy.. warsztat mówi, że mogą to pominąć i zamontować przełącznik do płynu do spryskiwaczy,,, nowa pompa zamontowana ten sam problem co wcześniej, tylko jeden wolt dostaje się do pompy, powinno być 12 ... co ludzie myślą?
 
Czy pompa w Twojej pralce wyciekła z jej złącza? Jeśli tak, to dość powszechne, że woda przedostaje się przez przewód aż do BCM i powoduje korozję zacisków. Jeśli jest jej tylko trochę, możesz uniknąć wymiany, czyszcząc zaciski na złączu BCM, w przeciwnym razie BCM może być zbyt uszkodzony przez wodę (chociaż słyszałem o ludziach lutujących przewody do pinów z tyłu płytki, aby przywrócić połączenie, ponieważ BCM jest bardzo drogi).
 
Byłem podekscytowany, znajdując ten post, ponieważ objawy pasowały do tych w moim '09 XF Super i był to obszar, który nie został sprawdzony. Jednak podczas inspekcji w tym obszarze nie znaleziono korozji ani brudu. Kolejne działania doprowadziły do modułu sterowania nadwoziem (BCM) znajdującego się w prawym przednim podnóżku. Okazuje się, że nowe moduły BCM OEM nie są dostępne, ale specjaliści mogą debugować i przeprogramowywać istniejące. Tutaj, na północnym wschodzie USA, użyłem G7 Computers z Canandaigua NY, którzy znaleźli i naprawili błąd sprzętowy. Następnie samochód działał idealnie, co sprawiło, że powolna degradacja funkcji elektrycznych z ostatnich 2 lat przeszła do przeszłości. Dzięki G7 i powodzenia wszystkim tam.
 
Moje doświadczenie, warte przeczytania.
Powszechnie pomijana usterka, która powoduje wszelkiego rodzaju problemy, od przepalania się żarówek po rozładowany akumulator, rejestrowanie wielu kodów błędów DTC i ostatecznie uszkodzenie alternatora, to wnikanie wody i brudu do wodoszczelnego zespołu typu skrzynkowego umieszczonego za osłoną nadkola po stronie pasażera obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. To tutaj kabel zasilający przechodzi przez podłogę z akumulatora i łączy się z alternatorem i rozrusznikiem za pomocą zacisków oczkowych i kołkowych 10 mm. To zła konstrukcja, ponieważ cała woda, brud i sól spływają z przedniej szyby i osłony za osłoną nadkola i nad skrzynką. Skrzynka wypełnia się słonym, przewodzącym błotem i zaczyna się łączyć z masą nadwozia, co powoduje wypalanie nakrętek na kołkach. To ogromny problem, ponieważ alternator jest unikalny. NIE ma wbudowanego regulatora, jak to jest w normie. Jest sterowany przez ECU silnika we współpracy z BCM. Ponieważ połączenie z masą jest niespójne z powodu zmieniającej się zawartości wilgoci w skrzynce, ilość ładunku w akumulatorze nie jest tym, czego oczekują ECU i BCM. Dzieje się tak dlatego, że energia jest zużywana w sposób, który nie jest monitorowany przez BCM. W rezultacie alternator będzie losowo niedoładowywał i przeładowywał akumulator, często do zniszczenia. Będzie to problem w większości, jeśli nie we wszystkich starszych samochodach. Mój samochód to 208 xf. Mam go od dwóch lat i miałem mnóstwo sporadycznych problemów elektrycznych. Znalazłem ten problem przypadkowo po około roku, kiedy spryskiwacze przedniej szyby nie podawały wystarczającej ilości wody. Większość pojawiała się za przednim kołem na drodze. Przypadkowo wąż ze zbiornika na wodę był poprowadzony przez skrzynkę zaciskową za osłoną, a spalanie i ślady częściowo przepaliły wąż. Ale gdyby nie to, prawdopodobnie nigdy nie znalazłbym usterki w skrzynce. Żałuję, że nie znalazłem jej wcześniej, ponieważ alternator się zwarł i niedługo potem zabił akumulator. Prawdopodobnie z powodu pracy w nadgodzinach, gotowania i zwarcia przez błoto wokół skrzynki. Mój licznik przebiegu wskazywał wtedy 80 000 mil. Wspomniałem o tym dilerowi Jaguara, którego znam, i pokazałem mu zdjęcia spalonej skrzynki. Był zachwycony! Stwierdził, że awarie alternatorów w okolicach tego przebiegu są powszechne (może to być przypadek). Krótko po tym powiedział mi, że rozwiązał kilka problemów w samochodach, które miały problemy z przepalaniem się żarówek, gotowaniem lub losowymi rozładowaniami akumulatorów i losowymi kodami błędów DTC. Wszystkie sprawdzone przez niego samochody miały uszkodzone uszczelki i ślady spalenia/łączenia z masą.

Dealerzy Jaguara, z którymi rozmawiałem, nie mieli wiedzy na temat tego problemu. Prawdopodobnie dlatego, że nie pracują przy starszych samochodach.

Usunięcie osłony nadkola to zadanie na dziesięć minut po zdjęciu koła i zdecydowanie zalecam sprawdzenie tego, jeśli masz dziwne lub losowe usterki, a jeśli nic innego, możesz uratować alternator przed samozniszczeniem.

Jim

PS Będę publikował informacje o innych problemach i poprawkach, które znalazłem, a większość z nich to prosta naprawa DIY, kiedy znajdę czas, i uwierz mi, jest ich wiele!

Dziękuję za to. Nie wiem, czy to będzie główna przyczyna, ale dało mi to nadzieję. W każdym razie jestem pewien, że rozwiązało to wiele problemów od czasu, gdy to opublikowałeś.
 
Mam XF z 2015 roku. Ostatnio rozładował się akumulator, więc go wyjąłem i naładowałem. Włożyłem go z powrotem i działał dobrze przez kilka tygodni. Potem nagle pojawił się błąd 'kolumna kierownicy zablokowana', a silnik nie chciał się uruchomić. Podłączyłem do diagnostyki i po kilku minutach pojawił się błąd niskiego stanu naładowania akumulatora. Więc wyjąłem ponownie akumulator i dałem mu kolejne pełne ładowanie. Włożyłem go ponownie. Samochód nie chce się uruchomić. Nie przechodzi nawet w fazę zapłonu. Żadnych świateł na desce rozdzielczej ani niczego. Czy powiedziałbyś, że problem, o którym wspomniałeś, może powodować takie zachowanie?
 
Mam XF z 2015 roku. Ostatnio rozładował się akumulator, więc go wyjąłem i naładowałem. Włożyłem go z powrotem i działał dobrze przez kilka tygodni. Potem nagle błąd "kolumna kierownicy zablokowana", a silnik nie chciał się uruchomić. Podłączony do diagnostyki i po kilku minutach. Pojawił się błąd niskiego stanu naładowania akumulatora. Więc wyjąłem ponownie akumulator i dałem mu kolejne pełne ładowanie. Włożyłem go ponownie. Samochód nie chce się uruchomić. Nie przechodzi nawet w fazę zapłonu. Żadnych świateł na desce rozdzielczej ani niczego. Czy powiedziałbyś, że problem, o którym wspomniałeś, może powodować takie zachowanie?
Przypuszczam, że to X250, a nie X260.
Zacząłbym nowy wątek i powiedział, czego próbowałeś na podstawie powyższych postów w tym.
Zbadaj skrzynki przyłączeniowe pod kątem korozji.
Samochody X250 po liftingu wymagają przestrzegania procedury wyłączania, aby uniknąć uszkodzenia pamięci. Jak w wielu różnych samochodach.
 
Cześć, jestem nowy na forum i mam bardzo irytującego XF 3.0 z 2009 roku.

Jest kilka problemów i nie mogę znaleźć żadnego problemu, gdy jestem w warsztacie.

1. szyba pasażera podnosi się/opuszcza tylko o 5 cm i się zatrzymuje. więc muszę ją nacisnąć 8 razy, aż będzie całkowicie otwarta lub zamknięta.

2. niektóre diody LED w tylnym lewym świetle tylnym były wyłączone (kupiłem nowe tylne światło).

3. deska rozdzielcza i pasywne oświetlenie włączają się i wyłączają od czasu do czasu podczas długich jazd.

4. podczas pierwszego uruchomienia dnia włącza się twardo na trzeci bieg przy niewłaściwych obrotach. po tym zmienia biegi normalnie na wszystkich biegach przez resztę dnia.

5. obroty rosną/spadają o około 300 obr./min, gdy utrzymuję tę samą prędkość przez jakiś czas.

6. gdy zmienia bieg na wyższy, obroty spadają poniżej oczekiwań na sekundę i pojawia się ryk na tę sekundę. (mechanizm różnicowy?)

7. czasami włącza się ostrzeżenie "niskie ciśnienie oleju". ale olej jest w porządku i po ponownym uruchomieniu wszystko jest w porządku przez kilka tygodni.

8. zużywa dużo płynu chłodzącego. co 2 lub 3 miesiące muszę wymienić co najmniej 1 litr płynu chłodzącego.

Myślę, że to wszystko. Uwielbiam ten samochód, ale nie mogę znaleźć rozwiązania. Zamówiłem nowy akumulator (Bosch Silver Hightec 100l) i mam nadzieję na najlepsze. Podejrzewam problemy elektryczne dla wszystkich problemów. Źle byłoby mieć uszkodzony silnik, skrzynię biegów, mechanizm różnicowy i elektrykę w tym samym czasie. o_O

przebieg: 90 tys.
wiek: 2009
lokalizacja: Tajlandia

dziękuję
 
21 - 40 of 41 Posts