Jaguar Forum banner

Parkeersensoren uitgeschakeld. - Hoe los ik dit op?

1 reading
15K views 11 replies 6 participants last post by  rchiv  
#1 ·
Hallo mensen

Ik heb de threads doorzocht en er is veel informatie over sensoren, maar ik weet niet zeker of het specifiek mijn probleem aanpakt.

Mijn achteruitrijcamera werkt. Mijn parkeersensoren (voor & achter) werken niet. Er verschijnt een bericht dat de sensoren zijn uitgeschakeld en dat u contact moet opnemen met Jaguar.

Op mijn oude X-type loste het loskoppelen van de batterij allerlei problemen op, zal dit werken op de XF?

Iemand nog andere ideeën om de parkeerhulpmiddelen te reactiveren?

Bedankt

#2 ·
Console boven het hoofd?

#3 ·
Hallo Santer, bedankt voor de reactie.

Ik ben op de hoogte van de knop om de sensoren vooraan en de automatische camera en sensor aan te zetten, MAAR de auto geeft een foutmelding dat ze zijn uitgeschakeld. Het is niet de schakelaar.

Denk je dat het loskoppelen van de batterij zou helpen?

Bedankt

#5 ·
Hallo Santer, bedankt voor de reactie.

Ik ben op de hoogte van de knop om de sensoren aan de voorkant en de automatische camera en sensor aan te zetten, MAAR de auto geeft een foutmelding dat ze zijn uitgeschakeld. Het is niet de schakelaar.

Denk je dat het loskoppelen van de batterij zou helpen?

Bedankt
Je zou een harde reset kunnen proberen, waardoor alle modules worden gereset. Koppel de batterij los en raak de kabels een paar minuten aan elkaar en sluit ze dan weer aan.
Als dat niet lukt, zijn er diagnoses nodig, zoals JLR/SDD of iets dergelijks.

Roger

#4 ·
Ik heb geen XF, maar ik dacht dat wanneer je het contact aanzet en achteruit selecteert, de sensoren automatisch worden ingeschakeld. De schakelaar wordt gebruikt om ze uit te schakelen, maar wanneer het contact opnieuw wordt aangezet, keren ze terug naar gereed.
Er kan een storing zijn die zichtbaar wordt wanneer je het contact aanzet, een pieptoon van 3 seconden en het lampje op de dakconsole gaat branden. Het systeem wordt dan uitgeschakeld.
Ik was er niet van op de hoogte dat je ze in eerste instantie moest inschakelen.

#11 ·
…..Ik wist niet dat je ze in eerste instantie aan moest zetten.

Roger
Als je vooruit een parkeerplaats inrijdt, zijn ze niet actief. Je kunt ze aanzetten om dicht bij de lage paaltjes te komen die nu erg populair lijken te zijn op parkeerplaatsen van supermarkten.

#8 ·
Hallo Phil

Dus ik heb geen radiocode nodig? Ik kan de batterij loskoppelen en vervolgens weer aansluiten en ik hoef geen codes in te voeren om de radio te laten werken?

Klopt dat, vriend?

Bedankt

#10 ·
Hallo Phil

Dus ik heb geen radiocode nodig? Ik kan de batterij loskoppelen en dan weer aansluiten en ik hoef geen codes in te voeren om de radio te laten werken?

Klopt dat, maat?

Bedankt
Net deze reactie gehad van Jaguar SevenOaks - (Goede jongens en bedankt aan hen)

Goedemiddag meneer Holmes,

Sorry voor de vertraging in de reactie,
Uw voertuig heeft geen radiocode nodig om in te voeren nadat de batterij is losgekoppeld,
De XF Model range heeft een unieke montage en gebruikt geen code.
Ik hoop dat dit u van dienst is.
Met vriendelijke groeten

P**** *****y
Onderdelenadviseur, Lancaster Jaguar Sevenoaks

#9 ·
Hallo RDHOLMES, ik had hetzelfde probleem met mijn xfs en het was een breuk in een van de draden die naar de sensoren gaan, de mijne zat net naast de multi-stekker die je moet loskoppelen als je de voorbumper verwijdert om bij de sensoren te komen. Als je de schakelaar boven je hoofd indrukt om de sensoren te activeren en deze knippert 3 of 4 keer in plaats van aan te blijven, dan heb je ergens een probleem, veel succes Ray.