Hallo,
Een jaar geleden is mijn 2.7D S-Type volledig gereviseerd (door een ZF-specialist), bijna alle onderdelen zijn vervangen door originele ZF-onderdelen (nieuwe koppelingsplaten, nieuwe mechatronic/kleppenhuis, nieuwe afdichtingsset, nieuw carter en olie).
Het probleem dat ik nu tegenkom is de bekende "ZF Lurch", en ook langzame 1 naar 2 versnellingen (er is ook een raar geluid als hij van 1 naar 2 schakelt).
Ik ben een paar keer terug geweest naar de ZF-specialist voor een adaptatie reset, maar hij heeft problemen met de diagnose tool en kan de parameters niet resetten (voor zover ik begrepen heb is het een Jaguar-specifieke software).
Zijn er nog andere bekende manieren om dit te doen? Ik merkte dat na het loskoppelen van de accu voor een paar uur en het weer aansluiten, het schakelen enorm verbetert en de lurch ook verdwenen is! Maar dit duurt maar een paar dagen (of een paar mijlen) en daarna is het weer terug... Ik heb gelezen dat de transmissie adaptaties niet alleen door het loskoppelen van de accu gereset kunnen worden, maar wat is dan de verklaring?
PS: Ik weet dat er veel topics over zijn, maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden.
Een jaar geleden is mijn 2.7D S-Type volledig gereviseerd (door een ZF-specialist), bijna alle onderdelen zijn vervangen door originele ZF-onderdelen (nieuwe koppelingsplaten, nieuwe mechatronic/kleppenhuis, nieuwe afdichtingsset, nieuw carter en olie).
Het probleem dat ik nu tegenkom is de bekende "ZF Lurch", en ook langzame 1 naar 2 versnellingen (er is ook een raar geluid als hij van 1 naar 2 schakelt).
Ik ben een paar keer terug geweest naar de ZF-specialist voor een adaptatie reset, maar hij heeft problemen met de diagnose tool en kan de parameters niet resetten (voor zover ik begrepen heb is het een Jaguar-specifieke software).
Zijn er nog andere bekende manieren om dit te doen? Ik merkte dat na het loskoppelen van de accu voor een paar uur en het weer aansluiten, het schakelen enorm verbetert en de lurch ook verdwenen is! Maar dit duurt maar een paar dagen (of een paar mijlen) en daarna is het weer terug... Ik heb gelezen dat de transmissie adaptaties niet alleen door het loskoppelen van de accu gereset kunnen worden, maar wat is dan de verklaring?
PS: Ik weet dat er veel topics over zijn, maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden.