Jaguar Forum banner
201 - 220 of 574 Posts
Discussion starter · #202 ·
Gisteren was het Jaguar Breakfast Cub Day, de eerste van 2024. En je raadt nooit wat... Ik heb een paar foto's gemaakt toen ik daar was 😊(y)

Heilig... Ik ben er net mee begonnen en je moet 202 berichten inhalen. Fantastisch.
Ik kreeg mijn eerste/huidige/enige Jaguar, een indigoblauwe 08 XK cabriolet in januari 2023, dus ik kan je opwinding volledig begrijpen. Ik zal dit allemaal met interesse blijven lezen, maar wilde laten weten dat ik hier ben en je begrijp. Mijn vrouw was ook dolblij toen ze het 'cabriolet'-gedeelte hoorde.
Ik moet een eigenaarstopic maken.

Discussion starter · #204 ·
Sorry, Mike, ik heb er net 204 van gemaakt...

Discussion starter · #206 ·
Ik hoop dat dit geen trend is die zich gaat voortzetten...

208, wees niet te laat.
Geen gerijm meer, ik meen het.

Dus ik ben benieuwd, als je een RHD-auto hebt, zijn er dan veel andere dingen buiten de cabine die gespiegeld zijn? Zitten je zekeringkasten in het interieur nog steeds aan de linkerkant van de voetenruimte (passagier voor jou, bestuurder voor mij)? Ik weet dat in de kofferbak de extra accupool nog steeds links zit voor beide ontwerpen. Is alles in het motorcompartiment hetzelfde, behalve dingen die met de besturing te maken hebben? Is het interieurfilter altijd links (voor het wiel) correct?

Proost

Discussion starter · #210 · (Edited)
208, wees niet te laat.
Geen gerijm meer, ik meen het

Dus ik ben benieuwd, als je een RHD-auto hebt, zijn er dan veel andere dingen buiten de cabine die omgedraaid zijn? Zijn je interieur zekeringkasten nog steeds aan de linkerkant van de voetenruimte (passagier voor jou, bestuurder voor mij)? Ik weet dat in de kofferbak de extra accupool nog steeds links zit voor beide uitvoeringen. Is alles in het motorcompartiment hetzelfde, behalve dingen die met de besturing te maken hebben? Zoals het interieurfilter altijd links zit (voor het wiel), toch?

Proost
De componenten die je daar hebt opgesomd, zitten op dezelfde plaatsen voor zowel RHD als LHD.

Ik zou zeggen dat alleen de pedalen, het stuur en het dashboard/instrumentenpaneel van de ene kant naar de andere worden verplaatst.

Net even snel gekeken in een Amerikaanse handleiding en gemerkt dat de Start-knop en de ASL-knop ook zijn omgewisseld. Maar ik denk dat we veilig kunnen stellen dat al het andere hetzelfde is aan beide kanten van de vijver.

Oh, en het geschreeuw dat je te snel gaat; dat zit waarschijnlijk ook aan de andere kant 🤔. Kan in de handleiding niet vinden hoe je dat uit kunt zetten 🤣.

Oh, en het geschreeuw dat je te snel gaat; dat zit waarschijnlijk ook aan de andere kant 🤔. Kan in de handleiding niet vinden hoe je dat uitzet 🤣.
Ik kan daarbij helpen.

Laat haar bij het benzinestation.

Even snel gekeken in een Amerikaanse handleiding en gemerkt dat de Start-knop en de ASL-knop ook zijn omgewisseld. Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat al het andere hetzelfde is aan beide kanten van de plas.
Zit de startknop niet in het midden op de X150?

Vorige Jags hadden het contact aan de rechterkant van het stuur, wat natuurlijk correct is voor een auto met rechts stuur, maar verkeerd voor modellen met links stuur.
Het idee is dat je je handen tegelijkertijd op de versnellingspook en het contact hebt. Iets dat Jaguar volgens mij heeft uitgevonden voor Le Mans-starts.

Oh, en het geschreeuw dat je te snel gaat; dat zit waarschijnlijk ook aan de andere kant 🤔. Kan in de handleiding niet vinden hoe je dat uitzet 🤣.
Veel voorkomende klacht Rob, zelfs zonder V8 :ROFLMAO:

Jim

Discussion starter · #214 ·
Zit de startknop niet in het midden op de X150?
De startknop zit op de tunnelconsole van de transmissie, aan één kant van de versnellingspook, de ASL-knop zit aan de andere kant.

Discussion starter · #215 ·
Nou, ik ben erin geslaagd om naar huis te gaan en de auto te laten wassen tegen de tijd dat het licht begon te gaan. We zijn er klaar voor voor de Jaguar Breakfast Club van morgen
Image

Nou, ik ben erin geslaagd om naar huis te gaan en de auto te laten wassen tegen de tijd dat het licht begon te gaan. We zijn er allemaal klaar voor de Jaguar Breakfast Club van morgen View attachment 77311
Fijne dag morgen Rob. De volgende die ik zeker ga bezoeken is Supercharged Saturday in mei.

Ik weiger morgen te gaan, want ik weiger de eenhoorn te parkeren met de niet-blauwe ook-lopers!

(Nou, dat en ik heb geen toestemming om te gaan)

... ben ik de enige, of heeft iemand anders een schrikbarend gebrek aan "op deze dag"-berichten opgemerkt de laatste tijd?

Discussion starter · #219 ·
... ben ik de enige, of heeft iemand anders een schrikbarend gebrek aan "op deze dag"-berichten opgemerkt?
Nee, het ben niet alleen jij, ik ook. Er is een schrikbarend gebrek geweest, zowel recent als een tijdje daarvoor. Voordat ik dit gebrek aanpak, moet ik een heel goed excuus bedenken voor dat gebrek...
...
...
...
Nog steeds aan het denken...

Discussion starter · #220 ·
Fijne dag morgen Rob. De volgende die ik zeker ga doen is Supercharged Saturday in mei.
Ik kan maart niet doen, weet nog niet over april, dus mei zou het voor mij ook kunnen zijn.

201 - 220 of 574 Posts